Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: totem dvb-t kijken: channels.conf niet gevonden  (gelezen 2043 keer)

totem dvb-t kijken: channels.conf niet gevonden
« Gepost op: 2010/01/06, 15:00:16 »
Vreemd: ik heb gisteren mijn dvb-t geïnstalleerd, die werkt op Me Tv, maar ben niet helemaal tevreden over het programma. Heb hem ook geprobeerd te bekijken op kaffeine maar die crasht direct. Op dit moment doe ik pogingen met xine en totem, maar daar krijg ik telkens hetzelfde te lezen: channels.conf werd niet gevonden, dat terwijl ik de gevraagde files heb aangemaakt zoals wordt beschreven in de handleiding. in de channels.conf heb ik de informatie gezet om de zenders te kunnen detecteren:

# Digitenne (Vlaanderen, Belgium, everywhere)
# T freq bw fec_hi fec_lo mod transmission-mode guard-interval hierarchy       
T 482000000 8MHz 1/2 NONE QAM64 8k 1/4 NONE
T 506000000 8MHz 1/2 NONE QAM64 8k 1/4 NONE
T 754000000 8MHz 1/2 NONE QAM64 8k 1/4 NONE
T 834000000 8MHz 1/2 NONE QAM64 8k 1/4 NONE

wie weet wat ik verkeerd doe?

Re: totem dvb-t kijken: channels.conf niet gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/06, 19:15:01 »
Heb je een linkje naar de handleiding?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/07, 14:26:49 »
Het stukje code in je post is niet channels.conf, maar informatie over de zendmasten (de frequentie van die zendmasten, enzovoorts). Plak het in een bestandje (noem het bijvoorbeeld tuning-file.txt) en zet het neer in je Persoonlijke map. Doe dan het volgende:

scan tuning-file.txt > ~/.gstreamer-0.10/dvb-channels.conf
Start hierna Totem en start de DVB-modus.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/07, 20:18:45 »
Hemeltergend... niks werkt, enkel Me TV. 't is niet super, maar 't is iets.