Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: onmogelijk email berichten te verwijderen uit Evolution  (gelezen 1112 keer)

Offline annemia

• Lid
onmogelijk email berichten te verwijderen uit Evolution
« Gepost op: 2010/01/05, 22:13:06 »
In Evolution heb ik een IMAP account. De mail komt in feite binnen vanaf een Gmailaccount. toen ik een aantal weken geleden begon heb ik de alle mail geimporteerd vanuit Outlook. Nu wil ik de zaak gaan opschonen, maar het blijkt onmogelijk om email te verwijdenren. Ik markeer de berichten voor verwijdering, dan komen ze in de prullenbak, die maak ik leeg en dat lijkt ook zo, maar even later staat alles weer in de map "Alle berichten"
De mapstructuur van de IMAP account is:
Een map "Inbox" (met het inbox symbool, daaronder een map "Gmail" die uitgeklapt wordt naar de mappen: Alle berichten, Concepten, Met ster, Prullenbak, Verzonden berichten. Daarna nog weer een map Prullenbak en Spam. De berichten die ik verwijder en als spam aanmerk komen in de laatstgenoemde mappen terecht.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Offline annemia

• Lid
Re: onmogelijk email berichten te verwijderen uit Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/06, 15:00:18 »
Zoals wel vaker had ik niet vergenoeg doorgezocht. Wanneer ik via internet naar de gmail-account ga, kan ik daar vanuit de map "alle berichten" berichten verwijderen. Dan komen ze niet meer terug. Opgelost dus, met de conclusie dat je IMAP mail niet via Evolution kunt verwijderen.

Offline Dave

• Lid
Re: onmogelijk email berichten te verwijderen uit Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/06, 17:52:43 »
gewoon voor prive gebruik op 1 locatie stel ik het dan ook altijd als pop in.