Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: frostfire... again  (gelezen 1792 keer)

nils holkerson

• Gast
frostfire... again
« Gepost op: 2006/11/10, 11:45:56 »
gister frostfire werkend gekregen, maar als ik begin met downloaden word het programma zo traag dat ik er eigenlijk niks mee kan, zeker als ik meer dan in file aan het downloaden ben. als ik naar mijn cpuverbruik is dat bijna altijd maximaal en werkgeugen zit rond de 150 van de 250 als ik alleen frostfire en firefox aan heb staan, ik neem dus aan dat het aan de instellingen ligt, maar ik kom er niet echt uit, heb al geprobeerd langzamer te uploaden en te downloaden, maar dat heeft geen zin.

btw ik heb pas ergens gelezen dat linux/ubuntu het hele werkgeheugen in gebruik neemt omdat het dan optimaal draait. is het dan niet raar dat mijn systeen het dan niet volledig benut?

Gast

• Gast
frostfire... again
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/10, 12:11:26 »
Hey ik had dat ook precies hetzelfde, volgens mij kwam het doordat de Java-applet al me recources gebruikte. Ik weet niet of je hier wat aan kan doen. Ik ben heb nie zo beste ervaringen met programma's die java-based zijn, zoals mercury messenger, frostwire en azureus, werkten bij mij gewoon te traag.

Ik gebruik nu ipv frostwire GTK-Gnutella :)

nils holkerson

• Gast
frostfire... again
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/10, 12:23:54 »
gaat dat snel? men beloofde mij snelheden te halen boven de 100kbps te halen met frostwire. ik heb nog niet  de helft gehaald met 6 hosts, ik weet dat je afhankelijk bent van anderen in een p2p netwerk maar toch....

nils holkerson

• Gast
frostfire... again
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/10, 12:39:43 »
Citaat van: Bo-bomb Buddy
Hey ik had dat ook precies hetzelfde, volgens mij kwam het doordat de Java-applet al me recources gebruikte.
kan je it uitleggen? wat bedoel je met recources? ik ben absoluut geen computer-weetal, maar leer graag wat bij.

Offline Soul-Sing

• Lid
frostfire... again
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/10, 12:42:05 »
amule
xmule
nicotine
apollon
(limewire/frostwire)

zijn aardige aternatieven! :)

Gast

• Gast
frostfire... again
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/10, 13:34:47 »
met recources bedoel ik me processor (CPU) en me werkgeheugen, maw als iets veel resources gebruikt dan gebruikt ie veel RAM en een groot % van me CPU.

btw ik ben ook nog maar een beginneling :P

met GTK-Gnutella haal ik soms wel over de 300kB/s, das klikken en luisteren als het ware :) Bij frostwire haalde ik wel ook dezelfde hoge snelheden maar daar had ik het idee hoe meer verbindingen dat progamma maakte hoe langzamer het ging. Najaa zoals ik al zei ik heb er ook nie veel verstand van...

leoquant gaf je al een paar alternatieven, naast GTK-gnutella gebruik ik ook amule. Die is wel dramatisch langzaam maar het aanbod van het ed2k netwerk is veel groter dan dat van Gnutella.

Het is waar ja dat afhankelijk bent van andere peers, maar dat is weer een heel verhaal apart. Moet je maar eens rondneuzen op de WIKI's/FAQ's daar leer je heel veel van :)

Hebben meer mensen dat probleem met Frostwire/java of is dat alleen iets waar nils en ik te maken mee hebben??

nils holkerson

• Gast
frostfire... again
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/10, 13:55:54 »
ok, das een stuk duidelijker, maar zoals ik al zei in mijn eerste bericht zat ik nog lang niet aan m'n max van werkgeheugen...

GTK gaat trouwens een stuk beter!

ga eens kijken of ik met amule aan de gang kan, is dat niet het zelfde netwerk als waar kazaa gebruikt van maakt? of zit ik hier verkeerd? over kazaa heb ik nog geen enkel positief bericht gehoord...

Gast

• Gast
frostfire... again
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/10, 14:06:08 »
Neej, kazaa maakt gebruik van fasttrack en amule van het edonkey2000 of ed2k zoals je wil.

Niet schrikken van amule als het downloaden niet meteen wil beginnen, je heb er behoorlijk wat geduld voor nodig*. Ik gebruik amule alleen als ik een nummer niet kan vinden op gnutella en voor grote bestanden waar ik niet met torrents aan kan komen.

*Kijk niet vreemd op als je er een week (of langer) over doet om een mp3 te
  downloaden, maarja het is langzaam of helemaal niet :P

amule maakt ook gebruik van het kademlia netwerk maar daar geraak ik niet op, het is zoeits als de ge-evolueerde versie van ed2k d8 ik....

zijn er mensen die wil op kademlia komen??

Gast

• Gast
frostfire... again
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/10, 14:06:51 »
over kazaa heb ik trouwens ook niks positiefs te melden ;)

Offline Soul-Sing

• Lid
frostfire... again
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/10, 14:54:00 »
Citaat van: Bo-bomb Buddy
met recources bedoel ik me processor (CPU) en me werkgeheugen, maw als iets veel resources gebruikt dan gebruikt ie veel RAM en een groot % van me CPU.

btw ik ben ook nog maar een beginneling :P

met GTK-Gnutella haal ik soms wel over de 300kB/s, das klikken en luisteren als het ware :) Bij frostwire haalde ik wel ook dezelfde hoge snelheden maar daar had ik het idee hoe meer verbindingen dat progamma maakte hoe langzamer het ging. Najaa zoals ik al zei ik heb er ook nie veel verstand van...

leoquant gaf je al een paar alternatieven, naast GTK-gnutella gebruik ik ook amule. Die is wel dramatisch langzaam maar het aanbod van het ed2k netwerk is veel groter dan dat van Gnutella.

Het is waar ja dat afhankelijk bent van andere peers, maar dat is weer een heel verhaal apart. Moet je maar eens rondneuzen op de WIKI's/FAQ's daar leer je heel veel van :)

Hebben meer mensen dat probleem met Frostwire/java of is dat alleen iets waar nils en ik te maken mee hebben??
over de laatste allinea, geen problemen hier. :)