Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bootable iso van edgy eft  (gelezen 584 keer)

breukkie

• Gast
bootable iso van edgy eft
« Gepost op: 2006/11/10, 09:40:20 »
Kheb weer wat,:D

Denk ik gaat een iso van edgy eft i-386  downloaden en die branden.
Nu heb ik van verschillende sites een iso gedownload  en deze gebrand.
Ik heb een cd en een dvd versie gedownload beide willen niet booten als de machine opstart (via bios ingesteld  bootdevice 1 cdrom bootdevice 2 floppy bootdevice 3 hd)
Eerst de iso op een cd/rw gebrand en proberen te booten was niet succesvol.
Toen die iso dvd versie  op een dvd/rw gerand en proberen te booten was niet succesvol.
Denk vreemd de ubuntu 6.06 lts kon ik wel gewoon op een dvd/rw zetten en boot onmiddelijk.
Nah dan maar  eerst de cd iso branden op eengewone  cd en die booten noway.
Toende iso uitgepakt en die op een cd gebrand booten  noway.
Pff dan de dvd maar eerst als iso branden, we pakken een dvd +R branden het ding  en niet booten grr... .
Iso uitgepakt en die gebrand op dvd +R boot weer niet word behoorlijk irritant.
Laatste kan dan maar op een dvd -R sjah welke keuze doe je nah gewoon als iso  dan maar , brand het ding stop hem in de dvdspeler en boot mn bak en noway.
Dat was dus een paar uur zuivere computertijd naar de haaien. :)
Denk nah zal aan mij liggen pak nogmaals mn ubuntu 6.06 dvd (iso gedownlaod)zelfde instellingen in het brand programma als altijd, prop hem in de dvd speler boot mn bak en voilla het huftertje boot,helaas het verkeerde systeem ik wou edgy eft en niet de 6.06.

De vraag heeft iemand een site/link/url voor een goede cd/dvd iso van edgy eft  zodat ik die eens kan proberen op een andere machine ?
Of heeft iemand ook nasty ervaringen met het booten van een edgy eft cd/dvd iso ?

Offline Soul-Sing

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/10, 09:44:03 »

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/10, 09:46:29 »
Van http://nl.releases.ubuntu.com/6.10/ kun je de iso downloaden. Voor oudere computers kun je het beste de alternate cd gebruiken, anders de live cd. Het branden kan je het beste doen met de optie 'burn image to cd' (of een soortgelijke) en op een lage snelheid(4x). Een checksum uitvoeren is ook handig.

breukkie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/10, 13:22:56 »
Hmm de computer is niet echt oud te noemen 2 jaar .
Zal vanavond kijken of ik al een iso had opgehaald via de gegeven url , Kiwinote.
En eens de brandsnelheid naar beneden halen.
Zou het vreemd vinden als dit de oplossing zou bieden,normaal brand ik op 4x das het maximale van de brander voor de dvd,en 24x voor de cd.
Tot nu toe loopt dat vlekkeloos.
Kan tijdens het branden ook nog andere dingen doen en dit heeft tot nu toe nog nooit het branden beinvloed.
Gisteren stond alleen de brander aan en geen enkele andere applicatie.