Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Switchen tussen extern scherm en laptop scherm  (gelezen 3950 keer)

Offline Gnome.

• Lid
Switchen tussen extern scherm en laptop scherm
« Gepost op: 2010/01/03, 11:26:49 »
In Windows kan ik switchen tussen extern en intern scherm; mijn laptop scherm zet ik uit en extern scherm aan.
Nu is mijn vraag of dat ook kan in Ubuntu; het lukt mij niet om het laptop scherm uit te zetten en alleen het extern scherm aan.
Als ik dus een extern scherm aansluit in Ubuntu , is zowel het extern scherm als het laptop scherm aan.

Offline Joshua822

• Lid
Re: Switchen tussen extern scherm en laptop scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/03, 14:10:15 »
Citaat
In Windows kan ik switchen tussen extern en intern scherm; mijn laptop scherm zet ik uit en extern scherm aan.
Nu is mijn vraag of dat ook kan in Ubuntu; het lukt mij niet om het laptop scherm uit te zetten en alleen het extern scherm aan.
Als ik dus een extern scherm aansluit in Ubuntu , is zowel het extern scherm als het laptop scherm aan.

Probeer eens de toetsencombinaties Fn + F7 uit, bij mijn laptop schakel ik hiermee het LCD scherm van mijn laptop in en uit.

Als dat niet werkt probeer je alle combinaties met de Fn toets en de F1 t/m F12 uit.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/03, 14:15:34 »
Als de Fn toetsen niet werken kan het ook softwarematig:
http://projects.dvdmeer.nl/python-randr/

En volgens mij zit er in het softwarecenter nog iets als "Multiple Screens".

VV

Offline Gnome.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/03, 14:45:14 »
Bedankt voor de antwoorden.

De FN knoppen werken , behalve de FN+F7 knop ( het switchen tussen extern en intern)
Als oplossing heb ik lxrandr geïnstalleerd .(karmic)
Daarmee kan ik nu switchen tussen extern en intern.