Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: weblog offline schrijven  (gelezen 1125 keer)

weblog offline schrijven
« Gepost op: 2010/01/01, 15:40:04 »
Gelukkig en gezond 2010 allemaal!

Ik heb van mijn zusje gehoord dat Windows tegenwoordig een programma heeft om weblogs offline te schrijven.
Het heet Windows Live Writer, werkt blijkbaar met diverse weblogdiensten en moet héél handig zijn.
Nu vermoed ik dat zoiets handigs ook vast voor Ubuntu te vinden moet zijn, maar heeft iemand dan een programmanaam voor me? Dan hoef ik niet het hele softwarecentrum te bestuderen (1 januari, ik ben nog een beetje lui  ;))

alvast bedankt,
Marianne
« Laatst bewerkt op: 2010/01/28, 20:32:47 door MarianTiel »

Re: weblog offline schrijven
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/03, 19:16:37 »
Yep en het programmaatje heet Blogilo

http://blogilo.gnufolks.org/

« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/03, 20:05:02 »

« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/05, 17:07:58 »
Ik heb toch maar weer de melding [opgelost] verwijderd, want ik kom er niet uit.
Ik blog via web-log.nl en heb alle Ubuntu bloggers zo langzamerhand uitgeprobeerd. Er is er niet één die met web-log.nl kan communiceren...
Blogilo heet bij Ubuntu nog Bilbo, Kblog ofzo hangt steeds het programma op en stopt ermee. En zo heeft ieder Ubuntu programma zijn eigen problemen, waardoor het mij nog steeds niet mogelijk is om offline een verhaaltje in elkaar te flansen en dat verhaaltje vervolgens op het blog te zetten.
Als het goed is werkt web-log.nl via Wordpress (maar niet bij mij).
Dus als iemand nog een zinnig advies voor me heeft houd ik me aanbevolen!

groetjes,
Marianne
« Laatst bewerkt op: 2010/01/28, 20:45:27 door MarianTiel »

Offline ayla

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/12, 23:26:44 »
Ik heb toch maar weer de melding [opgelost] verwijderd, want ik kom er niet uit.
Ik blog via web-log.nl en heb alle Ubuntu bloggers zo langzamerhand uitgeprobeerd. Er is er niet één die met web-log.nl kan communiceren...
Blogilo heet bij Ubuntu nog Bilbo, Kblog ofzo hangt steeds het programma op en stopt ermee. En zo heeft ieder Ubuntu programma zijn eigen problemen, waardoor het mij nog steeds niet mogelijk is om offline een verhaaltje in elkaar te flansen en dat verhaaltje vervolgens op het blog te zetten.
Als het goed is werkt web-log.nl via Wordpress (maar niet bij mij).
Dus als iemand nog een zinnig advies voor me heeft houd ik me aanbevolen!

groetjes,
Marianne

Marianne

Ik meld alleen even dat ik met de zelfde vraag zit en ook geen succes heb met Blogilo, Kblog en Blogtk

Ik vondt dit bericht http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/desktop-app-voor-posten-in-drupal-joomla-wordpress-etc/msg507920/#msg507920

ScribeFire is een Firefox addon en ziet er goed uit en gaat volgens mij wel aan mijn wensen voldoen.

Gr Ayla
« Laatst bewerkt op: 2010/06/12, 23:35:09 door ayla »