Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dirvish  (gelezen 625 keer)

Offline Pfoeh

• Lid
Dirvish
« Gepost op: 2010/01/01, 14:18:18 »
Hallo,

Heeft iemand van jullie ooit gewerkt met het programma Dirvish (http://www.dirvish.org/)?
Ik wil namelijk een programma gaan gebruiken dat alleen een back-up maakt van de data en wel zodanig dat ook de meest recente veranderingen in bijv. een tekst, na het maken van een backup, weer terug gezet worden.
In c't 2009, nr 5 staat een heel artikel over het maken van backups onder Linux en hierbij werkt men met Dirvish.
De site lijkt niet bijzonder actueel (laatste nieuws item 10-2008).
De bedoeling is om de backup naar een externe HD te schrijven (dus geen raid of server-achtige omgeving).

Andere goede suggesties van programma's zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: Dirvish
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/01, 20:29:54 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pfoeh

• Lid
Re: Dirvish
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/01, 21:24:26 »
Hoi Gijsbert,

Eerste indruk is goed. Actuele site en het lijkt helemaal te voldoen aan mijn wensen. Helaas nog geen NL vertaling beschikbaar en die lijkt me (met name voor mijn vader) wel makkelijk. Ik ga het eens testen.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.