Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB-ADSL modem met Ubuntu 6.10  (gelezen 2353 keer)

Gast

• Gast
USB-ADSL modem met Ubuntu 6.10
« Gepost op: 2006/11/09, 18:49:26 »
Hallo,

Ik ben zeer enthousiast, om dit besturingssysteem te gebruiken, maar kan maar geen modem installeren.

Het gaat om het type Eicon Diva ADSL via USB.
Ik heb al het

budster

• Gast
USB-ADSL modem met Ubuntu 6.10
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/09, 19:01:54 »
Ik zou je eigenlijk aanraden een router modem aan te schaffen, via marktplaats kan je die dingen vaak voor een appel-en-ei kopen.

Maar ok, wil je toch een poging gaan doen om die deb te installeren, Kijk dan eerst eens of het in de repo's staat system -> administration -> synaptic -> zoeken -> pakketnaam invullen. Als je het gevonden hebt, selecteren -> mark for install -> apply

Als het niet in de repo's voorkomt dan moet je het commando gebruiken:
sudo dpkg -i pakketnaam.deb (er van uitgaande dat je in folder staat waar zich ook het bestand bevind.)

Als je een RPM wilt installeren moet je Alien installeren en dat na dpkg -i zetten (dit is sterk af te raden maar soms kan je niet anders)