Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 remote Windows 7 Home Premium  (gelezen 2152 keer)

Offline pacecal

• Lid
Ubuntu 9.10 remote Windows 7 Home Premium
« Gepost op: 2009/12/30, 21:42:33 »
Ik wil dolgraag vanuit Ubuntu met remote control mijn Windows Machine overnemen

RDP; helaas gaat dit niet, Windows 7 Home Premium heeft nl geen RDP server functionaliteit.

1. Is er gratis ergens een RDP server te downloaden? Ik zelf heb niets kunnen vinden...

VNC; op mijn Windows computer heb ik RealVNC (server en viewer) geinstalleerd (gratis). Op mijn ubuntu RealVNC viewer, dit kan ik nu selecteren in [Terminal Server Client] en [Remote Desktop Viewer]. Op het moment dat ik verbinding wil maken (ubuntu > windows) krijg ik een time out.

2. Waar kan dit aan liggen? Ik heb al geprobeerd de firewall uit te zetten alsmede de virus scanner...

Visa Versa werkt wel met VNC, maar krijg dan bijvoorbeeld geen menu's in beeld

3. Heeft dit te maken met de gratis versie of is dit een instelling, dat kon ik nl niet zo snel vinden...

Teamviewer werkt m.b.v. wine, maar dit is enorm traag over een intern netwerk en grafisch ziet het er niet uit...

4. Graag tips over het gebruik van remote control vanuit Ubuntu naar Windows 7

Offline pacecal

• Lid
Re: Ubuntu 9.10 remote Windows 7 Home Premium
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/30, 22:07:25 »
T I G HT V N C :)

Offline pacecal

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/04, 18:04:14 »
Ben nog steeds erg tevreden met TIGHTVNC.

Het enige waar ik niet achter kom is dat wanneer ik W7 overneem en bijvoorbeeld op de Office knop druk van Word ik de popup niet zie, terwijl deze wel op de laptop verschijnt.

Iemand enig idee?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/04, 18:46:23 »
Maak je verbinding met de Windows-computer over het internet? Zo ja, dan moet poort 5900 (de VNC-poort) geforwarded zijn naar de Windows-machine.

Offline pacecal

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/04, 20:15:04 »
Alles gaat via een intern lan netwerk