Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtual Magnifying Glass  (gelezen 3853 keer)

Offline Kazart

• Lid
Virtual Magnifying Glass
« Gepost op: 2009/12/30, 05:39:54 »
Deze is zo pas op pc gedownload maar nergens kan ik hem terug vinden ??? maar ook niet te gebruiken.
Iemand een oplossing 
K.

Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: Virtual Magnifying Glass
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/30, 07:49:40 »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/30, 08:06:13 »
Via terminal
Bestand of map bestaat niet ?
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489

« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/30, 08:26:52 »
Ik kan het hier niet direct uitproberen want bij 9.10 staat het niet meer in Synaptic.
Misschien dat anderen een idee hebben.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/31, 23:51:18 »
In Compiz zitten standaard 2 plugins om te vergroten. Installeer maar eens compizconfig-settings-manager
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/01, 01:43:33 »
Je kunt het ook in 9.10 installeren, via sourceforge
Ik heb dan even de lijst met geïnstalleerde bestanden bekeken en zo leer je dat het opstartcommando in de terminal (of beter nog: via ALT+F2, want dan blijft er nadien geen terminal openstaan) moet zijn /usr/bin/vmg

Het effect zie je op bijgevoegd schermafdrukje. Je stopt met vergroten door links te klikken. In je paneel bovenaan verschijnt een rechthoekig vergrootglas waarop je weer kan klikken om opnieuw iets te vergroten. Je vergroot daar waar je muisaanwijzer is en je kan de mate van vergroten instellne met het muiswiel. 

PS: ik heb nooit die van compiz geprobeerd omdat mijn grafische kaart niet straf genoeg is om compiz echt vlot te trekken, dus ik kan niet vergelijken, maar dit vind ik wel handig.

Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/01, 04:06:08 »
Prosper

Magnifier staat in Synaptic ,ik heb alles zoals je afbeeldingen,maar weet niet wat ik moet instellen om hem te kunnen gebruiken,graag een uitgebreid uitleg a.u.b ,met installeren ben ik niet zo goed  :-[
Hij staat in Synaptic en dan......
Bij aanklikken van alt+fe krijg ik dit,maar hier staat niets in

Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar
K.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/01, 04:21:41 door Kazart »
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489

« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/01, 06:28:01 »
De te gebruiken toepassing hoeft niet te verschijnen. Je tikt gewoon in het kadertje bovenaan /usr/bin/vmg en dan ENTER. Er verschijnt dan onmiddellijk het vergrootglas.
Nadeel: je kan dit schermpje niet wegklikken, want dan verdwijnt ook je vergrootglas. (Herinner: linksklikken is sluiten)
Maar het is ook géén probleem. Eens je vergrootglas terug weg is, kun je terug normaal werken en je kan dus naar het scherm gaan waarop je iets wil vergroot zien. Dan klik je (links) op het kleine rechthoekigevergrootglas in het paneel bovenaan en je hebt weer het vergrootglas...
Wil je dat het automatisch opstart bij het inloggen, ga dan naar Systeem-->Voorkeuren-->Opstart-toepassingen (zou ook "Sessies" kunnen noemen in 8.04 --werk met 9.10) en in het eerste tabblad klik op "Toevoegen" Geef als naam in Magnifier, als opdracht "/usr/bin/vmg" (zonder de aanhalingstekens) en als omschrijving wat je maar wil. Klik op 'toevoegen', dan 'sluiten' en de volgende keer dat je inlogt, staat het icoontje weer in je paneel.  Let op: het zou kunnen dat het vergrootglas dan ook direct actief is, dus zul je even gewoon ergens moeten linksklikken vooraleer je andere dingen kunt doen, maar dat is een kleine moeite.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/01, 09:57:10 »
Je kunt het ook in 9.10 installeren, via sourceforge
@Prosper
is er ook een 64-versie?
met alles wat wenselijk is
Ubuntu-user  12044

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/01, 10:21:48 »
Posper

De te gebruiken toepassing hoeft niet te verschijnen. Je tikt gewoon in het kadertje bovenaan
Code:

/usr/bin/vmg

Was alles maar zo simpel  :)
Dank voor de uitgebreide uitleg
Kazart  ;)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/01, 16:48:56 »
Blijkbaar nog niet opgelost
Bij afsluiten en heropstarten van de pc krijg ik wel het scherm te zien  van het vergrootglas,bij aanklikken verkwijnd deze dan en kan de opstart van de pc voortgaan, en daar zit het probleem ,geen icoontje in het paneel te zien.Terug alles instellen om het vergrootglas terug te krijgen in het paneel.
Nochtans staat alles geïnstalleerd te zijn, denk ik toch  ???

Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489

« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/01, 18:59:09 »
Tja, 'k heb dat ook gemerkt. Zal iets te maken hebben met opstartvolgorde of zo. Persoonlijk denk ik het nu zo te doen: vmg weer weghalen bij de op te starten toepassingen, dan hoef ik in het begin het vergrootglas niet weg te klikken. en vermits dit toch niet het icoontje in het paneel oplevert, is dat dus pure winst. Als ikdan een scherm tegenkom waarop de lettertjes toch o zo piepklein zijn (bij http:/:www.lotto.be bvb) dan is het alsnog niet zo veel moeite om ALT+F2 te doen, vmg in te geven (/usr/bin hoeft er ook niet voor, omdat hij zijn commando's standaard in /usr/bin gaat zoeken) en dan rond te kijken.

Zullen er natuurlijk hier weer een hoop zijn, die zullen zeggen dat je kunt zoomen in FF, of dat er ook andere vergrootglazen zijn, bvb in compiz.  Allemaal gelijk hebben ze, het is maar net waar je aan wil wennen.

Offline Kazart

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/01, 19:19:08 »
Proper
Ik volg je  werkwijze,veel tijd vraagt het ook niet om hem terug te krijgen in het paneel.
Nogmaals dank voor de aangeboden hulp.
Kazart ;)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489