Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open Office en Autoherstel  (gelezen 4348 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Open Office en Autoherstel
« Gepost op: 2006/11/09, 10:10:10 »
De Autoherstelfunctie van Open Office werkt soms niet goed. Gisteren was

« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/09, 10:45:27 »
Dat is ook de raad die iedereen krijgt, sla zelf je document op. Je zou niet op Autoherstel mogen vertrouwen omdat het enkel een noodoplossing is. Geen enkel software pakket is op het punt gekomen dat het 'intelligent' is.

Een intelligente OpenOffice zou alles zelf opslaan, naam geven en backuppen. Maar helaas is deze perfecte wereld nog niet bereikt :)
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/09, 12:56:02 »
Mooi gezegd Masuran, maar niet alleen Pjotr heeft hier last van en ook Leoq en ik.
Wij zijn nu meerdere keren teksten kwijt geraakt. Gewoon baf, hopla, weg.
! keer deed ik de printer aan was de hele zooi weg.
dusssssss... ik ga gewoon Koffice een keer proberen.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

wr19026

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/09, 13:02:00 »
De hersteloptie in StarOffice werkt wel goed, tenzij je document corrupt geraakt is. Toch jammer dat OO dat kennlijk (nog?) niet goed onder de knie heeft.

« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/09, 13:26:42 »
Met uitzondering van wat commerci
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/09, 19:37:58 »
OpenOffice draaide hier ook goed tot aan de update. Dat autoherstel had ik zelfs van mijn leven nog niet gezien omdat het nooit nodig was.

budster

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/09, 19:45:15 »
OO heeft veel geheugen nodig, veel te veel, dus als je computer daarin niet voldoende is voorzien dan wilt het nog wel eens er uit knallen. OO moet nodig op dieet!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/09, 19:47:11 »
Citaat van: budster
OO heeft veel geheugen nodig, veel te veel, dus als je computer daarin niet voldoende is voorzien dan wilt het nog wel eens er uit knallen. OO moet nodig op dieet!
Ja hee, die fout deed zich voor op een PC met maar liefst 320 Mb RAM! Als dat al niet genoeg is.....

Groet, Pjotr.

budster

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/09, 19:52:51 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: budster
Ja hee, die fout deed zich voor op een PC met maar liefst 320 Mb RAM! Als dat al niet genoeg is.....

Groet, Pjotr.
Ga maar eens naar het geheugen verbruik kijken als je OO en FF (met wat zware sites, flash, video etc) een tijdje naast elkaar open hebt. Als je dan ook nog wat grafisch doet (gimp lust de mb-tje ook wel) dan ben je zo door je 320 MB heen.

Ik heb 512 en ik ga zeker nog een simmetje van 512 erbij prikken, omdat ik regelmatig grote grafische bestanden open heb.

« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/09, 20:17:20 »
En jullie zijn er zeker van dat dit gedoe niet te maken heeft met de update van open Office?
Ik had daarvoor nergens last van.
Overigens heb ik 512 MB en als ik in Office bezig ben doe ik zelden iets erbij.

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/09, 20:29:37 »
Kweenie of ik bijdraag aan dit debat hiermee: Ik heb Edgy met OO 2.0 start zeer snel op (onder de de 5 seconden op zijn traagst, 2.8ghz proc en 1024mb ram)> Is een verademing vergeleken met OO onder Dapper.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2006/11/09, 21:18:32 »
dacht eens proberen.
8 seconden
800Mhz met 512Mb

met een plankje erbij van 256 had ik vaker vreemd gedoe dan met de enkele van 512Mb.
geheugen is wel goed maar samen is het trager en gaat het wel eens mis.
OO is nog nooit zomaar weggeklapt hier en staat toch vaak open op de achtergrond om soms weer wat toe te voegen.

de vrouw heeft dat overigens regelmatig (nou ja af en toe tenminste) met office van microsoft (XP) dat ie er zo uit knalt.
Hoor ik ze weer mopperen want tussendoor opslaan is ze te eigenwijs voor :-))

Offline woteb

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2006/11/10, 07:29:47 »
MS Office is leuk voor een paar blz. tekst. Ga je ingewikkelde zaken doen, dan vliegt Wordt er onmiddellijk uit. Ik leg de lat voor MS Office op 10 kantjes, meer niet. Ik heb zelfs een paar keer gehad dat Wordt zijn eigen bestanden niet meer kon openen, en dat Writer daar totaal geen enkele moeite mee heeft gehad.

Verder is mijn advies altijd: Sla de zaak tussentijds ZELF op. Heel simpel, af en toe een keertje ... zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Voorkomt een heleboel ellende, altijd.

Ik heb zelf 256 MB en heb nergens last van. Een stabiele OOo en FF. Kan ze ook tegelijktijdig laten draaien, geen probleem. Misschien komt het ook omdat ik met BUM (BootUp Manager) (apt-get install bum) het een en ander heb uitgezet, bijv. Bluetooth en Nvidia spul, wat ik toch niet heb. Ja, ik tweak graag in systemen om er zoveel mogelijk uit te halen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)