Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Basketbal, software om te scouten, stats bij te houden.  (gelezen 4428 keer)

Basketbal, software om te scouten, stats bij te houden.
« Gepost op: 2009/12/26, 23:40:49 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar: software om een (basketbal)wedstrijd te scouten.  Basket is een statistiek gekke sport, hoe meer cijfertjes hoe beter!  Iemand een sugestie?
I know why the caged bird sings...  He sings of freedom.

Offline erik58

• Lid
Re: Basketbal, software om te scouten, stats bij te houden.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/27, 09:56:44 »
he Johan,
ik weet zo een-twee-drie geen software.................
maar wel eluk dat je Linux gebruikt.

ben je lid van een club ?
informeer eens binnen de NBB

by the way:

het is basketball
(met twee -ll)

XD

Offline erik58

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/27, 09:57:10 »
en eluk is gewoon: Leuk !!!

O0

« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/27, 23:53:11 »
Hoi Erik58,

Nee momenteel geen lid van een club.  Met mijn 40 jaar ben ik op basketpensioen.  Maar ga wel terug coachen enzo.  Wat mij opviel: bijna iedereen gebruikt nog pen en papier voor scouting.  Navraag bij connecties leverde steevast dezelfde opmerking op (voor degenen die softwarematig scouten): 'Dat trekt op  niets!'.  Maar da's altijd de Windows kant van de weereld, dus ik dacht:...  Desnoods schrijf ik het zelf!

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/28, 10:37:59 »
Onderschat pen en papier niet, de computer hoeft niet voor alles gebruikt te worden. Als je het toch digitaal wilt doen, vermoed ik dat je met OpenOffice.org Calc ook ver komt.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/30, 00:03:38 »

@ Thijsg: omdat het daarna toch nog in een digitale vorm moet beschikbaar zijn, en dus alsnog in een Pc moet ingevoerd worden.  Da's dubbel werk, daar ben ik te 'lui' voor!  =D

@ PeterM: veel te veel opties, veel te veel klikwerk, daarvoor gaat een basketbalwedstrijd net iets te snel.

Ik zoek dus een programma waar ik één facet van een ploeg (tegenstander) kan invoeren. Bv de aanval: wie shot vanaf welke positie, met welk percentage, wie neemt meestal zijn drive, hoe goed is de center onder de ring (of kan die ook 3 punters aan), etc... ?  Liefst bij elke pauze te presenteren aan de coach, met grafiekjes graag.  En anders schrijf ik het zelf wel!