Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stellarium menus niet goed zichtbaar  (gelezen 631 keer)

Offline Jorge van den Poem

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Stellarium menus niet goed zichtbaar
« Gepost op: 2009/12/26, 16:12:16 »
Hallo, Ik heb bij een vriendin Stellarium geinstalleerd en het programma laat de menus niet goed zien. De menus zijn streeperig d.w.z. men kan niets lezen of zien. Mijn vriendin heeft Ubuntu 9.10 mijn vraag is simpel hoe komt dit en wat is er aan te doen. Alvast dank voor de aandacht ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Offline Cumulus007

• Lid
Re: Stellarium menus niet goed zichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/26, 16:13:38 »
Wat voor videokaart zit er in de computer, en is er een driver voor geïnstalleerd (Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's)?

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/26, 16:47:22 »
tja daar vraag je me wat dat weet ik (nog) niet ik ben nu niet bij die computer. Het is een spiksplinternieuwe Dell laptop met daarop Ubuntu 9.10 geinstalleerd. meer weet ik nu even niet ik ga dit wel trachten te checken in ieder geval bedankt voor de reactie!

Offline grizzler

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/26, 22:36:57 »
Het is een (zo goed als) standaard Inspiron 17 van Dell, Joop. Volgens het lijstje zit daar een ATI Mobility Radeon HD4330 in.

Hardwarestuurprogramma's meldde destijds geen stuurprogramma's te kunnen vinden. Omdat het beeld er goed uitzag, heb ik niet verder gezocht. Ik ben morgenmiddag toch bij H. (voor iets heel anders). Zal wel even kijken.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/27, 09:14:37 »
@ Grizzler Hallo das mooi. Het is nl een heel mooi progtamma en het zou leuk zijn als het wel werkte!
Fijn dat je er even naar gaat kijken. Op mijn Ubuntu 9.04 draait t als een zonnetje :| Ik heb vanmorgen op mijn laptopje de zon zien opkomen fraai hoor nu nog wat warmte erbij....

joop