Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pulseaudio problemen in Ubuntu 9.10  (gelezen 1341 keer)

Offline lcpm

• Lid
pulseaudio problemen in Ubuntu 9.10
« Gepost op: 2009/12/25, 19:23:37 »
Volgende message in /var/log/messages
pulseaudio[2866]: alsa-mixer.c: Your kernel driver is broken: it reports a volume range from 18.00 dB to 18.00 dB which makes no sense.

Daardoor voortdurend problemen met geluid en daarom howto in onderstaande link gevolgd
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=789578&highlight=rhythmbox+karmic

Als ik nu "PulseAudio Volume Control wil openen krijg ik een message en de Volume Control wil niet openen.

W: alsa-mixer.c: Your kernel driver is broken: it reports a volume range from 18.00 dB to 18.00 dB which makes no sense.
E: socket-server.c: bind(): Address already in use
E: module.c: Failed to load  module "module-esound-protocol-unix" (argument: ""): initialization failed.
E: main.c: Module load failed.
E: main.c: Failed to initialize daemon.

Doordat de kernel driver gebroken is geraak ik niet verder
Kan iemand mij helpen om de kernel driver te herstellen of is dat onmogelijk zonder herïnstalleren

Alvast bedankt,
lcpm

Re: pulseaudio problemen in Ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/25, 23:04:17 »
Wat gebeurt er als je van een eerdere kernel opstart, even er vanuitgaande dat je de vorige kernel nog hebt staan in grub2. Krijg je dezelfde melding?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lcpm

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/26, 11:15:09 »
Opstarten met een oudere kernel en het probleem is opgelost.
PulseAudio werkt zoals het moet.

Nu zit ik nog altijd met de vraag of het mogelijk is een gebroken kernel driver te herstellen?
Of zit er niets anders op dan de oudere kernel te gebruiken tot er eens een nieuwere versie komt met "Update Manager"

Bedankt voor de aandacht Gijsbert

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/26, 11:41:49 »
Gewoon oude kernel blijven gebruiken. Als er een volgende kernel opdate komt, dan is de kans groot dat het weer in orde is. Deze kernel overslaan, dus. Nu weet ik niet hoe het werkt om met grub2 standaard met een oudere kernel op te starten.

Offline landfiets

• Lid
    • Toets en Stem
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/26, 12:18:26 »
Misschien niet de mooiste manier, maar je zou kunnen opstarten in de kernel die het wel goed doet, en dan de nieuwste kernel verwijderen vanuit Synaptic door volgens mij het zoeken op 'linux' of iets dergelijks. en dan de foute kernel te verwijderen. Als dit allemaal gebeurd is, zou je kunnen overwegen om hem even te rebooten en die nieuwste kernel er opnieuw op te zetten, omdat het bij de vorige updatepoging tijdens het updaten verkeerd is gegaan. Of je laat dat her-updaten zitten en wacht gewoon op de volgende nieuwe kernel update, die je dan wel probeert te installeren.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------