Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe NOD32 beta voor Linux installeren?  (gelezen 985 keer)

Offline Lutz

• Lid
Hoe NOD32 beta voor Linux installeren?
« Gepost op: 2009/12/23, 08:22:42 »
Tot nu toe heb ik alleen met uit de repositories geïnstalleerd. Nu is er een beta van Nod32 voor Linux beschikbaar. Is dat voor de leek makkelijk te installeren en hoe doe ik dat? Ik heb Ubuntu 9.10

Bedankt voor het lezen!

Re: Hoe NOD32 beta voor Linux installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/23, 09:32:48 »
Een virusscanner voor Linux? welke virussen ga je zoeken dan, dat is op een Linux systeem overbodig hoor, daar bestaan (nog) géén virussen voor in het wild, en Windows-virussen kunnen op je Linux bak niéts doen.

ps. Welkom op het forum trouwens.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/23, 10:03:34 »
Mag ik je even (mee)helpen afraden deze beta versie van NOD32 te installeren?
Zeker als je net aan Linux begint, maar ook als je in de huidige Ubuntu 9.10 werkt.

Op een andere plaats op dit forum heb ik beschreven dat ik deze beta NOD32 test op een probeerPC.
Welnu ik heb daar voortdurend allerlei vreemde en vooral lastige vastlopers in Ubuntu die ik niet meer heb als ik die NOD32 even in de parkeer zet.
Heb dit inmiddels ook aan Eset gemeld en men is er mee bezig, maar nogmaals: je loopt nu alleen kans op problemen zonder beschikbare oplossingen. Bovendien heb je deze NOD32 momenteel in Ubuntu echt niet nodig....wees daar alvast maar blij om.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Jitse

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/23, 17:30:15 »
Als er windows-pc's in je netwerk zitten is het misschien wel handig een virusscanner te hebben, maar waarom dan perse een beta. Als je toch een scanner wil hebben is het misschien beter om ClamAV (uit de repo's), AVG of Avast! te gebruiken...

Jitse