Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird Printeigenschappen niet volledig + instelling internet  (gelezen 849 keer)

Offline Partynoud

• Lid
Als ik iets wil afdrukken krijg ik in Thunderbird maar beperkte afdrukeigenschappen, dwz, ik kan niet eens kiezen voor "selectie afdrukken" (Die staat dan grijs en kan ik dus niet aanvinken). Voor de rest krijg ik ook niet het uitgebreide eigenschappen-venster te zien wat ik normaal bij printen vanuit Firefox te zien krijg.

Hoe krijg ik dit "normaal"?

Verder als ik op internet een mailadres aanklik wordt automatisch (?) Evolution geopend, maar die gebruik ik helemaal niet. Hoe krijg ik het zó dat Thunderbird geopend wordt?

Zie bijlage voor Schermafdruk:

http://img262.imageshack.us/i/schermafdrukafdrukken1.png/
« Laatst bewerkt op: 2009/12/20, 22:00:23 door Partynoud »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Thunderbird Printeigenschappen niet volledig + instelling internet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/21, 08:41:08 »
Je kan bij Systeem > Voorkeuren > Standaardtoepassingen de voorkeur veranderen naar Thunderbird.
De naam van het menu kan iets anders zijn, dat weet ik niet want ik gebruik Ubuntu in het Engels.

En wat wilde je precies instellen aan je printer?
Het schermpje wat je ziet is wel anders dan in bijv. Firefox, maar je kan toch ook gewoon aangeven dat je A4 wil printen, in kleur of zwart/wit enz.?

Hoe het zit met die opties voor deelvensters zou ik ook niet weten. Blijkbaar zijn die alleen beschikbaar als je meerdere mails selecteert, of een mail die in HTML is opgemaakt en meerdere frames bevat of zo.
Is dat niet het geval, dan heb je niks aan die opties en zijn ze dus ook niet beschikbaar.

Offline Partynoud

• Lid
Re: Thunderbird Printeigenschappen niet volledig + instelling internet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/22, 03:18:33 »
Dankje johan voor je antwoord.

Wat dat printen betreft wil ik in ieder geval "selectie" kunnen aanvinken om te printen en ook normale printeigenschappen-opties krijgen.