Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cookies na installatie Ubuntu 9.10  (gelezen 1243 keer)

cookies na installatie Ubuntu 9.10
« Gepost op: 2009/12/16, 09:04:03 »
Nadat ik distributie 9.10 heb geinstalleerd onthoudt het systeem geen gebruikersnamen en wachtwoorden meer. Zit dit niet in de cookies? Hoe schakel ik dit weer in?
Iemand een oplossing paraat?  ???
Ubunturolf

Offline Thijsg

• Lid
Re: cookies na installatie Ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/16, 20:41:39 »
Nadat ik distributie 9.10 heb geinstalleerd onthoudt het systeem geen gebruikersnamen en wachtwoorden meer. Zit dit niet in de cookies? Hoe schakel ik dit weer in?
Iemand een oplossing paraat?  ???
Ubunturolf
Bedoel je de wachtwoorden om in te loggen op je computer of op je bijvoorbeeld je webmail?

Kijk eens in Firefox bij Bewerken>Voorkeuren>Beveiliging>Wachtwoorden of er een vinkje staat.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/21, 09:56:11 »
Hallo Thijsg,

bedankt voor je reactie.
Bij Firefox staat dit vakje aangevinkt, dus dat lijkt me goed.
Nee, wat ik bedoel is b.v. als ik in dit forum ga en ik typte vroeger bij het inloggen de 'u' in dan kwam er automatisch de hele naam 'ubunturolf' in.
Datzelfe geld bij alle inlog gegevens die ik zo her en der heb. Bij voorbeeld bij de banken enz enz
Vaak kon je oo kiezen (bij allerlei programma's) om het wachtwoord te onthouden (het is uiteindelijk je eigen PC en thuis privé, dus er kan weinig gebeuren), maar deze mogelijkheden worden nu nog wel geboden maar als er andere dag weer inlog is het weg.
Oplossing? Doe ik iets verkeerd?  ???
Groet
Ubunturolf

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/21, 10:39:32 »
Bij mij werkt het wel. Het heeft te maken met cookies.
Wat die cookies betreft: Bewerken->Voorkeuren->privacy,
Daar staat bij mij cookies van websites accepteren.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/21, 10:44:52 »
Bewerken>Voorkeuren>Privacy>Zet een vinkje voor Zoek- en formuliergeschiedenis onthouden

« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/22, 19:09:20 »
Ik ervaar hetzelfde probleem. Alle juiste dingen staan aangevinkt, maar de ene dag onthoudt ie het wel bij een koude boot, de andere dag is zelfs na het gewone sluiten en weer openen van Firefox alles  weg... Bizar en zeer onregelmatig. Is waarschijnlijk eerder een bug in FF dan in Ubuntu, maar ik heb nog geen tijd gehad om er naar te zoeken.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...