Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netbook unr menu omzetten naar standaard bureaublad.  (gelezen 2519 keer)

netbook unr menu omzetten naar standaard bureaublad.
« Gepost op: 2009/12/13, 13:33:49 »
Wie weet hoe ik de netbook launcher standaard om kanzetten naar de normale bureaublad?
deze op mijn eeepc geeft dubbele iconen over erkaar heen waardoor ik een aantal niet kan bereiken.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/13, 14:12:14 door Paul v. Oosterom »
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Re: netbook unr menu omzetten naar standaard bureaublad.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/13, 19:29:14 »
Systeem>Voorkeuren>Switch Desktop Mode of een starter aanmaken en bij de opdrachtregel neerzetten desktop-switcher of in de terminal starten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 19:41:09 »
Systeem>Voorkeuren>Switch Desktop Mode of een starter aanmaken en bij de opdrachtregel neerzetten desktop-switcher of in de terminal starten.

Is verdwenen in UNR 9.10; gaf teveel problemen en storingen....

« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/13, 19:46:56 »
Ik heb nog wel naar de gewone desktop kunnen switchen. Ik zag ook dat ik het niet meer heb en niet kon installeren. Beetje vreemd dat ze dit eruit hebben gehaald, ik heb er nooit problemen mee gehad. ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline basenguus

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/15, 20:08:19 »
@ Gijsbert
Bedankt voor je snelle reactie, Pjotr heeft gelijk, hij zit er niet meer in dus ik heb het nog even in de terminal geprobeerd en die gaf aan dat het progr. niet aanwezig was maar wel geinstalleerd kon worden met apt-get, dus ik veerde al weer helemaal op ;+)))
Echter toen kwam de melding dat het niet te vinden was en dat er ook geen vervanging voor was........

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/15, 20:24:59 »
Ik heb in UNR 9.04 behoorlijk wat problemen gehad met Desktop-switcher, dus ik ben blij dat het ding eruit is gegooid, eigenlijk.... Het was blijkbaar zo gebrekkig, dat ze het niet goed werkend konden krijgen.

Maar als je liever het gewone bureaublad hebt, waarom installeer je dan niet eenvoudig de gewone Ubuntu 9.10? Lijkt me de beste oplossing...  :)

Offline basenguus

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/15, 20:35:17 »
Omdat ik met een Acer Aspire One netbook werk ben ik al tijden op zoek naar een distro die ook nog een beetje soepel loopt 512 Mb en 8 Gb ssd vandaar de netbook remix....
Ik zie dat jij ook UNR gebruikt, op welke computer ?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/15, 20:43:23 »
Omdat ik met een Acer Aspire One netbook werk ben ik al tijden op zoek naar een distro die ook nog een beetje soepel loopt 512 Mb en 8 Gb ssd vandaar de netbook remix....
Ik zie dat jij ook UNR gebruikt, op welke computer ?

Acer Aspire One A150 met 1 GB RAM en 120 GB harde schijf. Draait op UNR 9.10.

Jij zult waarschijnlijk een AAO 110 hebben. Mijn vrouw heeft ook een Acer Aspire One A110 met 512 MB RAM en 8 GB SSD. Daarop draait nog steeds UNR 9.04. Die SSD is trouwens heel traag met schrijfacties... Ik ben er ontevreden over. Hier vind je wat truuks om de SSD te versnellen: http://sites.google.com/site/computertip/ssd

Over de AAO heb ik trouwens een aparte pagina gemaakt:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1

De gewone Ubuntu raad ik inderdaad niet aan, want die is wat te zwaar voor de AAO 110...

Offline basenguus

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/15, 20:59:19 »
Die 2 sites heb ik al standaard bij mijn bladwijzers zitten ;+)))
Bovendien las ik op dit forum iets over de "blokkendoos" mini Ubuntu, die wil ik ook nog even proberen.
Puppy Linux draait wel als een speer op de AA1 (in ram) maar is weer heel anders.
Is er van Debian ook een mini "blokkendoos" uitvoering ?