Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: localhost en Avahi  (gelezen 560 keer)

Offline bootrob

• Lid
  • Steunpunt: Nee
localhost en Avahi
« Gepost op: 2009/12/12, 18:12:14 »
Tijdens opstarten 9.10 krijg ik dikwijls(niet altijd) de melding dat ik inlog als localhost en dat e.e.a. niet aanbevolen omdat Avahi dan niet gebruikt kan worden. Ik heb alleen maar geinstalleerd en Ubuntu heeft dit allemaal zelf bedacht.

Ik heb wel wat rondgekeken Avahi en zie funkties zoals zoeken DNS en app. in netwerken enz. Ik heb nog niet de noodzaak gehad om mn XP pc te benaderen want alle copieen staan op externe schijven die ik kan inpluggen, dus zie niet in welk voordeel Avahi mij biedt.

In 9.04 had ik deze melding ook maar altijd ignored, in 8.04 nooit gezien maar nu wil ik toch wel eens het naadje van de kous weten.

In gconf-editor staat onder systeem- http-proxy : ignore hosts [localhost,127.0.0.0/8*.local]

Hier kan ik geen chocola van maken.....

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: localhost en Avahi
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/13, 10:18:51 »
Is het niet een melding over ".local" in plaats van localhost?
Kijk dan eens dit topic door: http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/local-domein-meilding-kort-na-het-opstarten/

Offline bootrob

• Lid
Re: localhost en Avahi
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 18:21:16 »
bedankt voor reaktie en url, dat is nogal een verhaal en voor ik daarmee begin een 2e probleem wat er misschien ook mee te maken heeft, nl ik gebruik bijna altijd deze laptop met Ubuntu, een enkele keer mn XP PC als ik in Linux iets niet kan, bijv mn scanner uit 2000 gebruiken die nog perfect werkt.

Het probleem is dat als ik dan even mail wil lezen (beide machines Thunderbird) geeft Telfort windowsboodschap terug Server antwoorde met fout: en daarna niks. Telfort heeft daar nooit een goede oplossing voor gegeven.
Ik kijk dan met webmail wat meestal wel werkt maar heel soms ook niet, met dezelfde melding.

Zelfde Host fout?