Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instelling van @home  (gelezen 8393 keer)

instelling van @home
« Reactie #25 Gepost op: 2006/11/10, 20:44:52 »
Een tijd terug heb ik hetzelfde probleem gehad. Ook ik heb zitten klooien en zoeken. Handmatig instellen, opnieuw installeren met de alternate cd. Ik heb het probleem opgelost door er een router tussen te zetten. In de router de juiste computernaam ingeven en het internet moet werken. Misschien niet de mooiste oplossing, maar wel een die werkt.

Groetjes,
Mark

Gast

• Gast
instelling van @home
« Reactie #26 Gepost op: 2006/11/10, 22:41:13 »
smulderke   bedanky voor je aanwijzing -want ik ben nu echt ten einde raad-

alles uitgevoerd wat er mij is aangegeven via Troubles@Home en via dit forum

als laatste dit ingevoerd via de terminal  

interface "eth0" {
            send host-name "cc1075404-a";
        }

en aangeroepen via  dhclient eth0

Dit werkt niet!!!!    

Vervolgens toch mijn hostname en provider ingevoerd bij netwerk instellingen - en dan loopt ubuntu vast-kan ik nergens meer in komen

DUS WIE WEET WERKT JOUW AANWIJZING

Groet Senco

instelling van @home
« Reactie #27 Gepost op: 2006/11/11, 11:58:05 »
Heb je het al een geprobeerd op de manier zoals ik het beschreven heb ik deze post:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3925/2

PieterStel

• Gast
instelling van @home
« Reactie #28 Gepost op: 2006/11/11, 12:25:20 »
Citaat van: postman
Heb je het al een geprobeerd op de manier zoals ik het beschreven heb ik deze post:

Je was me net voor postman, jouw manier werkt  bij mij
prima! Dus bij een RECHTSTREEKSE verbinding met je kabelmodem
(dus zonder router!!) zou het moeten werken.

Gast

• Gast
instelling van @home
« Reactie #29 Gepost op: 2006/11/11, 12:54:47 »
Citaat van: postman

Bedankt voor je hulp ik ga er straks naar kijken.

Momenteel ben ik druk met het opzetten van een nieuwe website om alle informatie over @home Linux te verzamelen om nieuwkomers makkelijker te maken

http://at.home.linux.googlepages.com/home

Ook ga ik nu eerst lid worden van het Ubuntu forum zodat iedereen bij mijn profiel de nieuwe site kan vinden

Groet Senco

zegt het voort !!! zegt het voort !!!

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
instelling van @home
« Reactie #30 Gepost op: 2006/11/11, 15:31:45 »
Ik moet toch even reageren op je website:
Citaat
Waar ik voor wil plijten, maak een duidelijke Forum rubriek voor nieuw komende Ubuntu @Home gebruikers, wat te doen wanneer je @Home als provider hebt en linux wilt instaleren. Nieuwe Ubuntu @Home gebuikers, Ubuntu gebruikers hoeven hierdoor geen onnodige berichten te plaatsen en te beatwoorden, opnieuw het wiel uitvinden. Bij het Ubuntu Forum heb ik hiervoor een verzoek  ingedien. Mijn suggestie werd niet goed begrepen, men rade aan een bericht op de Ubuntu Wiki  hiervoor te plaatsen. Dat lijkt mij opzichzelf een goed idee toch niet de plaast waar de meeste nieuwkomers het antwoord op hun dringenden vragen zoeken.
Er kan moeilijk voor elk hardwareprobleem een aparte forumrubriek zijn. Daarbij is er ook nog een zoekfunctie waarmee je kan opzoeken of iemand anders het probleem al heeft gehad of niet.

De wiki is uiteindelijk een soort van documentatie. Dus de uitleg over @Home hoort zeker wel thuis op de wiki, en niet op een forum. Een forum dient om te discussi
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gast

• Gast
instelling van @home
« Reactie #31 Gepost op: 2006/11/11, 15:44:32 »
Citaat van: profoX
Ik moet toch even reageren op je website:
Citaat
Waar ik voor wil plijten, maak een duidelijke Forum rubriek voor nieuw komende Ubuntu @Home gebruikers, wat te doen wanneer je @Home als provider hebt en linux wilt instaleren. Nieuwe Ubuntu @Home gebuikers, Ubuntu gebruikers hoeven hierdoor geen onnodige berichten te plaatsen en te beatwoorden, opnieuw het wiel uitvinden. Bij het Ubuntu Forum heb ik hiervoor een verzoek  ingedien. Mijn suggestie werd niet goed begrepen, men rade aan een bericht op de Ubuntu Wiki  hiervoor te plaatsen. Dat lijkt mij opzichzelf een goed idee toch niet de plaast waar de meeste nieuwkomers het antwoord op hun dringenden vragen zoeken.
Er kan moeilijk voor elk hardwareprobleem een aparte forumrubriek zijn. Daarbij is er ook nog een zoekfunctie waarmee je kan opzoeken of iemand anders het probleem al heeft gehad of niet.

De wiki is uiteindelijk een soort van documentatie. Dus de uitleg over @Home hoort zeker wel thuis op de wiki, en niet op een forum. Een forum dient om te discussi

kiss

• Gast
instelling van @home
« Reactie #32 Gepost op: 2007/01/06, 11:35:42 »
Citaat van: Senco
zegt het voort !!! zegt het voort !!!
Hi,

Na jouw instructie opgevolgd te hebben had ik idd. internet via @home.

/quote
# - type of copy : sudo gedit /etc/dhcp3/dhclient.conf
# - druk op Enter (nu verschijnt er een nieuw window, dit is de editor )
#  - voeg onderaan het tekstbestand de volgende drie regels toe: interface "eth0" {
   send host-name "cp123456-a";    Op de plaats waar cp123456-a staat vul je je eigen door @Home gegeven computernaam in.
# Nu kun je dit bestand opslaan
#  open nogmaals de commandline (Terminal)
# - type of copy : sudo dhclient eth0
# - druk op Enter
quote/

Maar firestarter wilde niet starten. Interface ath0 in use  ... oid ... zo uit het hoofd.
Na het uitvoeren van het commando: "sudo dhclient eth0", kon ik alsnog firestarter starten. Bijster automagisch klinkt dat niet, als firestarter in "sessions" staat. Aangezien de pc voor een 83-jarige is, staan "we" niet te wachten op het gezemel om passwords.

Goed, zoekende en Rovende, heb ik het werkende gekregen op onderstaande wijze,

Ik heb onderstaande 2 regels toegevoegd aan het bestand: "/etc/sudoers"
[om te editen: Ctrl+Alt+Fx, login als root, dan, pico /etc/sudoers]

user123 ALL= (root) NOPASSWD: /usr/sbin/firestarter
user123 ALL= (root) NOPASSWD: /sbin/dhclient

Daarna heb ik onderstaand  bestand aangemaakt, dat is in mijn geval /home/user123/firestarter_start.bash heet.

#!/bin/bash
xhost +local:
sudo dhclient eth0
sudo firestarter --start-hidden --display :0.0
sudo -k
exit 0

Uitvoerbaar maken met: chmod +x /home/user123/firestarter_start.bash

Voeg "/home/user123/firestarter_start.bash" toe aan Sessions.

Hiermee werkt het voor mij! Een online nmap scan zegt dat alles dicht zit. Ik word heel graag gecorrigeerd als ik het fout heb, er problemen door kunnen ontstaan of als er een manier is om het beter/simpeler te doen. /me rookie, wil graag leren.

ps: het is  een oude thread maar stuite nu pas op het probleem.
ps2: bagger routers dumpen

Vriendelijke groeten,

Erwin