Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Borduursoftware werkend krjgen onder UBUNTU  (gelezen 1087 keer)

ladonja

• Gast
Borduursoftware werkend krjgen onder UBUNTU
« Gepost op: 2009/12/10, 20:58:52 »
Wie kan mij helpen?
Mijn naam is Donald en ik heb de computer van de buren in huis omdat deze niet meer wilde opstarten. Ik heb UBUNTU erop gezet  maar nu blijkt dat de buurvrouw een borduurprog. heeft genaamd PE DESIGN(Brother) dat onder windows draait. Kan iemand mij helpen om het prog. draaiend te krijgen onder UBUNTU?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en advies

Re: Borduursoftware werkend krjgen onder UBUNTU
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/10, 21:04:54 »
Je kan het proberen met wine. Durf alleen niet te zeggen of het ook werkt.
Wine kan je installeren via Ubuntu Softwarecentrum of met de terminal:
sudo apt-get install wine
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Re: Borduursoftware werkend krjgen onder UBUNTU
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/10, 21:05:16 »
Hoi Donald, hartelijk welkom!

het is goed mogelijk om programma's voor Windows op Ubuntu (dus niet UBUNTU :P )te draaien. Daarvoor moet je het pakket Wine gebruiken. Dit zorgt ervoor dat de programmacode van het Windows-programma door Linux wordt begrepen. helaas betekent dit dat het programma soms trager of niet goed draait, het kan zelfs helemaal niet werken. Gelukkig is er een website te vinden genaamd http://appdb.winehq.org waarop gebruikers van Wine testresultaten van hun programma's onder Wine indienen, zodat anderen er gebruik van kunnen maken.

Ik kan "Pe Design" niet vinden in de AppDb, weet je zeker dat het de juiste/volledige naam is? Je kunt ook zelf controleren of het programma werkt onder Wine. Installeer eerst Wine (Via Toepassingen -> ubuntu softarecentrum) en dubbelklik daarna op setup.exe op de cd-rom. Wine zal dan setup.exe starten. na de installatie vind je een startmenu onder Toepassingen -> Wine.