Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome / KDE  (gelezen 1704 keer)

Offline Olrik4U

  • Lid
Gnome / KDE
« Gepost op: 2009/12/08, 23:41:55 »
Vanuit Gnome heb ik het gehele KDE pakket geinstalleerd. Vervolgens uitgelogd en ingelogd met KDE als grafische werkomgeving.

Klopt het dat je alles nieuw moet instellen, dus zoals WLan, Email etc.? En waarom eigenlijk?

KDE ziet er wel heel mooi uit in vergelijk met Gnome...
« Laatst bewerkt op: 2009/12/08, 23:43:33 door Olrik4U »
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Re: Gnome / KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/08, 23:43:50 »
Vanuit Gnome heb ik het gehele KDE pakket geinstalleerd. Vervolgens uitgelogd en ingelogd met KDE als grafische werkomgeving.

Klopt het dat je alles nieuw moet instellen, dus zoals WLan, Email etc.? En waarom eigenlijk?
Waarom moet je je mail opnieuw ophalen in een ander mailprogramma? En waarom moet je je internet opnieuw instellen in een andere tool voor het instellen van het internet? Dat lijkt me vrij duidelijk. Het zijn twee verschillende omgevingen, net zoals Windows en Mac.

Dat probleem heb je niet als je je GNOME-mailprogramma gebruikt in KDE, maar dan kun je net zo goed GNOME gebruiken...

Re: Gnome / KDE
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/08, 23:49:26 »
Klopt het dat je alles nieuw moet instellen, dus zoals WLan, Email etc.? En waarom eigenlijk?
Ja, het zijn verschillende programma's/systemen die je gebruikt.
Om nu even een domme vergelijking te maken: Als je in GNOME bv. 2 mail-clients wil gebruiken (voor wat dan reden ook XD), bv evolution & thunderbird moet je ook in beide je instellingen invoeren

Offline Olrik4U

  • Lid
Re: Gnome / KDE
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/08, 23:51:30 »
Waarom moet je je mail opnieuw ophalen in een ander mailprogramma? En waarom moet je je internet opnieuw instellen in een andere tool voor het instellen van het internet? Dat lijkt me vrij duidelijk. Het zijn twee verschillende omgevingen, net zoals Windows en Mac.

Ja zo begrijp ik het wel...ik had echter gedacht dat het een andere grafische schil zou zijn met gebruik van dezelfde gegevens.

HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Gnome / KDE
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/09, 00:28:08 »
Beste Olrik4U (wat een ingewikkelde naam trouwens :-))

Kijk uit met Gnome en KDE door elkaar heen installeren.
Theoretisch is het mogelijk om Ubuntu te installeren en daaroverheen de Kubuntu-desktop omgeving te leggen. Heb ik ook gedaan, en ik was aanvankelijk helemaal lyrisch.
Daarna kreeg ik een black screen, met een statische cursor die me kaal en boos aankeek vanuit de linker bovenhoek. Diverse herinstalls: hetzelfde. Ik ben het met je eens dat het in eeerste instantie heel fraai is, maar stabiel is het (nog?) niet. Een aantal topics hier gaan hierover, en de mainstream is, zoals ik het ervaar: het gaat nog niet altijd goed. Bij mij duurde het 2 weken voordat het crashte  <zucht>.

En v.w.b. je mail: diverse ervaringen hebben me geleerd m'n mail buiten de computer te gebruiken, op de mailserver dus. Gmail is erg goed bv. Maar dat is een persoonlijke keuze.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gnome / KDE
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/09, 00:37:05 »
Kijk uit met Gnome en KDE door elkaar heen installeren.

+1

Ik kan er wel eens een waarschuwing tegen plaatsen, op m'n documentatiewebstek....

Een enkel KDE-progje in Gnome (en vice versa) kan overigens weinig kwaad, hoewel je ook dan de nodige ondersteunende bestanden binnensleurt. Het beste is waarschijnlijk, om dus ook dat niet te doen...

Dit uitgaande van de "voorzichtige systeembeheerder"-aanpak (mijn favoriet!). De "vrolijke experimenteerder" heeft daarentegen uiteraard een ander gebruikersprofiel.  :)

En v.w.b. je mail: diverse ervaringen hebben me geleerd m'n mail buiten de computer te gebruiken, op de mailserver dus. Gmail is erg goed bv. Maar dat is een persoonlijke keuze.

+1

Gmail regeert!  :)
« Laatst bewerkt op: 2009/12/09, 00:45:35 door Pjotr »

Offline Sjinovski

  • Lid
Re: Gnome / KDE
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/09, 01:35:29 »


Dat probleem heb je niet als je je GNOME-mailprogramma gebruikt in KDE, maar dan kun je net zo goed GNOME gebruiken...

Hoewel ik bijzonder tevreden ben over Kontact en Kmail krijg ik het daarin nog steeds met geen mogelijkheid voor mekaar om hem eenvoudig met de Exchange server op mijn werk te verbinden. Moet zeggen dat Evolution dat stukken beter voor mekaar heeft. Daarnaast valt bij mij onder de Knetworkmanager de VPN verbinding of wel regelmatig weg of wel is ie helemaal niet in gang te krijgen terwijl dat onder de GNOME variant geen enkel probleem is (onder KDE). En hoewel mijn voorkeur inmiddels sterk naar KDE uitgaat zal ik om bovengenoemde redenen vooralsnog geen afscheid nemen van die GNOME programma's. Maar alleen daarvoor ga ik zeker niet terug naar GNOME.
De volledige desktop van beiden installeren op een systeem is bij mij althans, sinds vorige week dinsdag, een ramp geworden en laat ik voorlopig achterwege. Van de paar GNOME programma's die ik onder KDE gebruik ondervindt het vooralsnog geen hinder.


Offline Olrik4U

  • Lid
Re: Gnome / KDE
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/09, 07:44:20 »
Goedemorgen Allen,

Dank voor de reacties, weer wat van Ubuntu geleerd.
Ik zie het voor mij ook als een experiment, leer-moment, om iets met Linux te doen op voor mij overbodige computers. Eens zien hoe ver ik ermee kan komen in deze tijd...
Op deze iBook G4 gaat het inmiddels aardig, en het zou inderdaad niet leuk zijn als hij nu zou crashen (voor de ingestoken tijd dan...), ik ben er echter totaal niet van afhankelijk.

Vanavond maar weer verder met de PowerBook G4 welk zich inmiddels totaal verzet tegen een Ubuntu installatie doordat ik niets op het scherm meer zie... =D. De aanhouder zal echter winnen!

Fijne werkdag,

Olrik4U

HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Offline RobNagel

  • Lid
Re: Gnome / KDE
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/09, 08:15:39 »
Beste Olrik,

Ik ben 2 jaar geleden begonen met Ubuntu.
Met veel vallen en opstaan en met behulp van dit forum en de pagina van Pjotr ben ik veel wijzer.

Nu ben ik zover dat ik nieuwsgierig ben geworden naar Kubuntu.

Om te voorkomen dat ik "in de war" kwam met mijn oude omgeving heb ik gewoon Virualbox geinstalleerd en ververvolgens Kubuntu 9.10 64 bits als gast.

Na installatie heb ik updates binnengehaald en daarna een foto (snapshot) gemaakt.

Gaat er wat fout dan ga je terug naar de orginele foto.

Ben je het zat, dan gooit je hem uit Virtualbox.

Mooi zo'n zandbak om lekker in te spellen.

Succes ermee!

Rob

Offline Olrik4U

  • Lid
Re: Gnome / KDE
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/09, 08:45:06 »
@Rob Nagel,

Ja Sun's VirtualBox heb ik ook draaien op m'n PowerBook Pro 13" met als gasten Windows XP MCE en Ubuntu. Alleen niet zo'n kunst daar naar mijn idee veel opgevangen wordt door VirtualBox. Het werkt in ieder geval goed mede natuurlijk door de uitstekende Apple hardware  =D
Ik kan er echter niet goed tegen als iets niet werkt en daarom moet dat met de PowerBook G4 uiteindelijk wel gaan lukken...
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Offline ruujan

  • Lid
Re: Gnome / KDE
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/09, 09:41:05 »
Citaat
Ik ben het met je eens dat het in eeerste instantie heel fraai is, maar stabiel is het (nog?) niet.

Hmm, ik moet hier toch op reageren. Ik weet niet wat ik dan anders doe, maar bij mij draait KDE perfect, zowel op de desktop als op m'n laptop.

Re: Gnome / KDE
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/09, 17:54:36 »
Hier draait KDE 4.3.4, nog nooit een crash gehad van welk KDE-programma dan ook.