Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen wifi met PRO/Wireless LAN 2100  (gelezen 806 keer)

Offline pieter168

• Lid
  • Steunpunt: Nee
geen wifi met PRO/Wireless LAN 2100
« Gepost op: 2009/12/08, 21:40:10 »
Het is blijkbaar een terugkerend topic, maar ik vind geen oplossing voor mijn probleem.

Ik heb Ubuntu 9.10 geinstalleerd op een Latitude D800 laptop. Ik kan geen draadloze netwerkverbinding maken.

- BIOS: wireless ON
- sudo lshw -C network

*-network:1 UNCLAIMED
       description: Network controller
       product: PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter
       vendor: Intel Corporation
       physical id: 3
       bus info: pci@0000:02:03.0
       version: 04
       width: 32 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: pm bus_master cap_list
       configuration: latency=32 maxlatency=34 mingnt=2
       resources: memory:fafee000-fafeefff

- installatie van windows stuurprogramma met NDISWrapper loopt fout (w70n501.inf uit http://support.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=us&l=en&s=gen&releaseid=R105328&SystemID=INS_PNT_PM_600M&servicetag=&os=WW1&osl=en&deviceid=4155&devlib=0&typecnt=0&vercnt=6&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=5&fileid=135925)

Foutmelding: "onjuist stuurprogramma"

Bedankt alvast voor jullie suggesties & tips.

Mvg
Pieter

Offline pieter168

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: geen wifi met PRO/Wireless LAN 2100
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/09, 20:50:25 »
Probleem is opgelost. Ik moest tijdens de installatie met ndiswrapper de gelijknamige .sys-file uit de windowsdriver in dezelfde map zetten als het .inf-bestand. Ik kan draadloos surfen.

Bij het connecteren met het draadloze netwerk, vraagt ubuntu nu wel wachtwoord van een sleutelring. Nog even uitzoeken hoe ik dat kan uitschakelen. Een tip?