Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vertraging bij geluidweergave in Netbook Remix 9.10  (gelezen 593 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vertraging bij geluidweergave in Netbook Remix 9.10
« Gepost op: 2009/12/07, 23:13:20 »
De eerste twee seconden (ongeveer) van geluidsweergave in Ubuntu Netbook Remix 9.10, zijn stil: geen geluid dus. Niet heel hinderlijk, maar wel opvallend.

Volgens mij komt dit door de extra electriciteitsbesparende maatregelen die ze genomen hebben bij UNR 9.10, om de accu van de netboekjes langer te laten presteren. De geluid-chip zit in de slaapstand, om electriciteit te sparen.

Hoe kun je dit uitschakelen? Ik wil wel eens kijken, hoeveel accutijd mij dat scheelt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Vertraging bij geluidweergave in Netbook Remix 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/09, 11:53:32 »
Duwtje omhoog....

Iemand een idee?

Offline Jan E.

• Lid
Re: Vertraging bij geluidweergave in Netbook Remix 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/09, 12:09:11 »
zou dit in het verlengde kunnen liggen van de meldingen over het plop-geluid wat sinds 9.10 bij sommigen voor komt? Daar wordt een oplossing gegeven om die slaapstand uit te zetten... Zoek daar eens op?

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04