Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer shutdown na het uitvoeren van een script of programma?  (gelezen 952 keer)

Offline yozdje

• Lid
Is er een command welke je kan gebruiken om je computer te laten shutdownen als die een taak heeft verricht? Dus op de commandline doe ik bijv.

program1 && shutdown -h now

Kan zoiets? 'program 1' is alleen wel iets wat redelijk lang kan duren, de computer moet dus niet direct uit gaan... Ik heb het zojuist proberen te testen, maar ik kon niet zo snel zien of 'program1' volledig was uitgevoerd (het shutdownen ging redelijk snel).

Re: Computer shutdown na het uitvoeren van een script of programma?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/05, 22:36:29 »
Hallo, ik weet zo even uit m'n hoofd niet wat die && _precies_ doen, maar in een gewoon bash- of perl-scriptje moet dit toch gewoon werken, zou ik zeggen? Eerst word prog1 uitgevoerd, daarne shutdown.

program1
shutdown - h now

Offline softbart

• Lid
Re: Computer shutdown na het uitvoeren van een script of programma?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/05, 22:49:35 »
Is er een command welke je kan gebruiken om je computer te laten shutdownen als die een taak heeft verricht? Dus op de commandline doe ik bijv.

program1 && shutdown -h now

Kan zoiets? 'program 1' is alleen wel iets wat redelijk lang kan duren, de computer moet dus niet direct uit gaan... Ik heb het zojuist proberen te testen, maar ik kon niet zo snel zien of 'program1' volledig was uitgevoerd (het shutdownen ging redelijk snel).

Als je het echt wil weten moet je wel een programma kiezen die lang genoeg duurt om het proces te kunnen volgen. b.v. een cp van een bestand 1G.
Maar eigenlijk had je het antwoord zelf al gegeven.

groet,

Theo