Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnomenu start niet  (gelezen 694 keer)

Offline eekie

  • Lid
Gnomenu start niet
« Gepost op: 2009/12/04, 20:04:25 »
Ik heb via getdeb de gnomenu software op mijn ubuntu 9.10 geinstalleerd. De aan dit pakket verbonden knop thema installatie produceert echter niet het programma. Na een aantal wachtrondjes valt de opstart stil.
Wat is er aan de hand?
Eekie
Asus sabertooth 990fx motherboard  -AMD Bulldozer 8150 AM3 processorMSI -AMD-ATI-HD6800 -2x 4GB corsair 1600 DDR3 SDRAM memory -2 striping sata raid harddisks, 2x2 striping SSD (Vertex 2,3) ,    , 1 IDE disk -2sata DVD-R  Samsung Writemaster  -500 W powersupply

Re: Gnomenu start niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/04, 20:48:51 »
Je kunt toch gewoon een thema kiezen uit de lijst?
1) Als je met de rechtermuisknop op het startknopje klikt, dan -preferences dan naast -install en -unistall een keuze maken!
2) Meer themas: Als je met de rechtermuisknop op het startknopje klikt, dan -about -download more themes
  Deze kun je gewoon downloaden en opslaan op je harde schijf, waarna je dan met de -install knop het thema op je schijf kunt opzoeken en installeren en daarna het juiste thema selecteren net als bij punt 1

Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline eekie

  • Lid
Re: Gnomenu start niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/04, 22:40:58 »
Hallo Eric,
Ik kan je niet helemaal volgen. Ik begrijp dat je de Engelse versie van ubuntu hebt.
Om te beginnen het startknopje. Dat ken ik alleen van windows. Hier moet ik kiezen tussen: toepassingen en systeem. Onder systeem dan weer tussen voorkeuren en beheer.
Onder toepassingen staat bij mij onder overige de thema-installatie. Dat is een starter, die bij mij blijft hangen. Op de rechter muisknop verschijnt alleen een menuutje om de starter elders te plaatsen of er een zelfstandig menu van te maken. Kijk ik bij voorkeuren (preferences), dan vind ik onder uiterlijk op het tabblad thema's inderdaad de standaard thema's die van meet af aan op de ubuntu installatie staan.
Mijn misverstand is, dat ik in de veronderstelling verkeerde dat "Uiterlijk" en "Thema-installatie" twee verschillende items zijn. Ik zal de niet werkende knop onder overige verwijderen.
Bedankt
Eekie
Asus sabertooth 990fx motherboard  -AMD Bulldozer 8150 AM3 processorMSI -AMD-ATI-HD6800 -2x 4GB corsair 1600 DDR3 SDRAM memory -2 striping sata raid harddisks, 2x2 striping SSD (Vertex 2,3) ,    , 1 IDE disk -2sata DVD-R  Samsung Writemaster  -500 W powersupply

Re: Gnomenu start niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/04, 22:50:39 »
Ha , nu begrijp ik je ook beter. Nee ik heb niet de Engelse versie van Ubuntu. Het Gnomenu is in het Engels.
Je hebt het Gnomenu geinstalleerd via http://www.getdeb.net/updates/gnomenu , maar kunt hem niet terugvinden.
Als je met je rechtermuisknop op je paneel klikt - Toevoegen aan paneel
Daar staat hij tussen

(Met dat startknopje bedoelde ik het Gnomenu knopje op het paneel)
« Laatst bewerkt op: 2009/12/04, 23:00:45 door EricDrijv »
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu