Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Hardware problemen na mislukte installatie van Virtualbox  (gelezen 1046 keer)

Offline MBS

  • Lid
Gisteren geprobeerd om VB te installeren (via Synaptic), bleef echter foutmeldingen geven en om packages vragen en wellicht heb ik daar een verkeerde gekozen....? :-[
Ik moest een restart uitvoeren en daarna kwam ik in een lage resolutie terug en bleek dat mijn Nvidia (8600) kaart en monitor instellingen verdwenen waren.
Een en ander weer ingesteld maar ik kan de restricted drivers niet meer activeren en m'n geluid (AC97) is ook verdwenen.

Wat gelezen over VB die een andere kernel installeerd maar of dat ermee te maken heeft..... ik ben nog een noob en zeker op kernel gebied.
Ik heb VB intussen gedeinstalleerd maar het driver probleem blijft....? Misschien moet dit onderwerp ook eerder in het software gedeelte maar hij mag verplaatst worden.

Kan iemand mij hier de juiste kant opsturen/begeleiden.....Hardy werkt hier al tijden probleemloos en heb dus weinig ervaring hiermee.
Elk voordeel heeft z'n nadelen. ;)

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2009/12/03, 21:37:24 door MBS »

Re: Hardware problemen na mislukte installatie van Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/03, 02:40:31 »
Het lijkt mij erop dat je computer weer is opgestart in een lagere kernel (386) of in  Recovery Mode (beperkte herstelmodus).
Als je opnieuw opstart kun je op escape drukken en het grub menu zien.
Het kan zijn dat je daar dan de juiste (generic) kernel moet kiezen.

Na wat zoeken op het internet ben ik erachter gekomen dat de Virtualbox OSE niet goed werkt in Hardy en dat je daar dan beter de Sun Virtualbox kunt installeren.

Ik hoop dat het helpt ???
« Laatst bewerkt op: 2009/12/03, 03:05:50 door EricDrijv »
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Dave

  • Lid
Re: Hardware problemen na mislukte installatie van Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/03, 08:43:55 »
de Sun versie is een (heel)stuk prettiger, alleen even registreren is nodig.

Offline MBS

  • Lid
Re: Hardware problemen na mislukte installatie van Virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/03, 21:36:41 »
Het lag idd aan een lagere kernel (386) waarmee werd opgestart. Met de generic lijkt alles vooralsnog weer in orde.
Virtual Box laat ik maar even voor wat het is want dat is me nog niet virtueel genoeg.
De volgende keer toch maar eerst een beetje inlezen.... :o

Re: Hardware problemen na mislukte installatie van Virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/03, 21:53:31 »
de Sun versie is een (heel)stuk prettiger, alleen even registreren is nodig.
Nee, als ik het me goed herinner kun je gewoon installeren zonder je te registreren, dat laatste scherm kun je eenvoudigweg opzij drukken/negeren. Het klopt dat  Sun er al jaren dol op is om gebruikers van alles te laten registreren, tot bijna je schoenmaat aan toe...

Re: Hardware problemen na mislukte installatie van Virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/03, 21:58:03 »
Virtual Box laat ik maar even voor wat het is want dat is me nog niet virtueel genoeg. De volgende keer toch maar eerst een beetje inlezen.... :o
Hallo. Nee, nergens voor nodig, je hebt even pech gehad tijdens deze installatie. VirtualBox laat zich al een paar jaar vrijwel altijd probleemloos installeren, kernel-kennis heb je daar zeer zeker niet voor nodig. Dus binnenkort gewoon weer eens proberen. Maar ga dan naar de site van Sun en kies daar de deb-versie van VirtualBox, dat ding laat zich, na gedownload te zijn, met een of twee muisklikken moeiteloos installeren.

Groet, Paul.