Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome balken instellen  (gelezen 2456 keer)

Offline Cor Bos

• Lid
Gnome balken instellen
« Gepost op: 2009/12/01, 12:32:25 »
Onlangs heb LinuxMint 8 geprobeerd en mij viel op dat Gnome daar werkt met een gecombineerde programmabalk i.p.v. twee zoals ubuntugnome. Dit vind ik prettiger en minder bureaublad opeten.
Weet iemand hoe ik dat kan instellen bij Ubuntu 8.04, waar ik nu mee werk?

Groeten Cor.

Re: Gnome balken instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/01, 13:50:35 »
Je bedoelt dat je een balk weg wilt hebben? Rechts op klikken, en op verwijderen klikken. Nu moet je op de andere balk rechts klikken en op Toevoegen klikken en bijvoorbeeld Mededelingengebied, dit herhaal je voor elk item wat je wilt toevoegen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/01, 20:11:08 »
Welkom op het forum Cor :)

Als je een menu wilt dat op dat van Linux Mint lijkt, moet je GNOME Hoofdmenu toevoegen via rechtermuisknop>>>Toevoegen...
Of je gebruikt dit menu: http://www.getdeb.net/updates/gnomenu (lijkt een beetje op die van Kubuntu)

Offline Cor Bos

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/03, 19:16:07 »
@ Gijsbert:
Voordat ik alles in de war breng met experimenteren.
Als ik de taakbalk verwijder verschijnen de applicaties dan op de systeembalk zoals bij Linuxmint of windows?

@Vistaus,
Is een leuke aanvulling maar niet wat ik hier bedoel. Het hoofdmenu van gnome vind ik niet zo slecht, alleen dat er twee taakbalken zijn dat heeft mij nog nooit kunnen bekoren.

Offline Floris

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/03, 19:37:05 »
@ Gijsbert:
Voordat ik alles in de war breng met experimenteren.
Als ik de taakbalk verwijder verschijnen de applicaties dan op de systeembalk zoals bij Linuxmint of windows?
Alle functies op het paneel – wat jij “taakbalk” noemt – zijn “applets”: de applet die open programma’s laat zien heet “Window List”, de balk met kleine iconen heet “Notification Area”.  Deze kun je altijd weer toevoegen aan het paneel op de manier die Gijsbert beschreef.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/03, 19:39:34 »
Je kan een van de twee balken verwijderen, ik heb zelf alleen de bovenste balk, hier moet je dan wel de ontbrekende zaken aan toevoegen, zoals bijv. de vensterlijst. Ik voeg een plaatje toe.Links naast de knop op de balk van de terminal zie je vaag de knop van Firefox, wat rommelen met kleuren en doorzichtigheid geeft dit resultaat. Helemaal links staat de knop voor het hoofdmenu, waar alles onderstaat, de klok helemaal rechts zie je pas als je er met de muis overheen gaat, de zwarte balken boven en beneden, horen bij de achtergrond. Voor de rest leef je uit met kleuren, knoppen, etc.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Cor Bos

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/04, 18:51:31 »
Bedankt voor de verhelderende antwoorden.
Ik ga met deze antwoorden aan het werk.

Groeten Cor