Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Bureaublad problemen  (gelezen 720 keer)

[OPGELOST] Bureaublad problemen
« Gepost op: 2009/11/30, 21:58:21 »
Sinds vanmiddag ervaar ik problemen met het "bureaublad" van Ubuntu 9.10. Ik zie geen icoontjes meer van mijn harde schijven, ik kan niet meer rechtermuisklikken om bijvoorbeeld de achtergrond te veranderen, of een nieuwe starter aan te maken, en als ik bij Compiz of via Uiterlijk ook maar iets van effecten aanzet wordt mijn achtergrond zwart en worden schermen die ik beweeg in deze achtergrond "gekloond".
De drivers (Nvidia versie 185) heb ik al eens opnieuw geinstalleerd, maar hier heb ik de afgelopen dagen geen problemen mee gehad. Ook heb in ubuntu-desktop en gnome-panel opnieuw geinstalleerd via

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install --reinstall ubuntu-desktop
sudo apt-get install --reinstall gnome-panel
sudo reboot now

Allemaal in een nieuw terminalvenster (CTRL+ALT+F1)
Misschien dat hier iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen, of welk pakket ik opnieuw moet installeren om dit in orde te krijgen? Want ik wil erg graag mijn desktopmuurtje en effecten terug met Compiz :(, en icoontjes op het bureaublad zijn ook wel erg handig.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/01, 08:54:24 door Melvin van Kalsbeek »

Re: Bureaublad problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/30, 22:52:46 »
misschien kun je eens kijken in gconf-editot (via AltF2 : gconf-editor) Daarin ga je dan naar /apps/nautilus/desktop en /desktop. Waarschijnlijk staat daar een vinkje uit, zal iets als icons_visible of zo zijn

Re: Bureaublad problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/01, 08:54:11 »
Bedankt voor de tip! De instelling stonden goed, maar het probleem lag wel bij nautilus. Na nautilus opnieuw te hebben geïnstalleerd en na een herstart binnen ubuntu handmatig opgestart te hebben, deed mijn desktop het weer!

Bedankt!