Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alle vensters groter dan TV scherm  (gelezen 802 keer)

Offline sprint955

• Lid
alle vensters groter dan TV scherm
« Gepost op: 2009/11/30, 14:07:39 »
Hallo,
Weet er iemand waar je ergens de maten van het scherm kan wijzigen , ik zit met 1 pc met een Nvidia kaartje een 6200, op een plasma TV van Panasonic een 94 cm. HD ready.
Het volledige beeld valt langs alle zijden een kleine cm buiten het beeld wat vensters openen en sluiten moeilijk maakt.
Het rare is ik heb er eens heel even een ATI 4650 HD kaart inzitten gehad en deze zette het beeld wel op de juiste maat van de tv ( ook op 1280X720), maar hiervoor vond ik geen ATI driver die ik geinstalleerd kreeg helaas,
De tv wordt correct herkend door de Nvidia systeeminstellingen, maar het is net iets te groot.
Nu heb ik gisteren met iemand van Ubuntu op de PC beurs in Antwerpen gesproken en deze man dacht dat het ergens te wijzigen is, ik heb al eens gekeken in de configeditor maar vindt daar niks, het meeste vastgesteld door "schema" en kan niet gewijzigd worden.
Ik draai nu 9.04
kan er iemand mij hier wegwijs maken ?
alvast bedankt

Johnny
Gigabyte mobo, Intel  E 6850 @ 3 Ghz, 4 Gb ram @ 1066 Mhz, WD 1 Tb,WD 500 Gb, , nvidia 8800 GTS, Antec900.

Re: alle vensters groter dan TV scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/30, 14:50:04 »
Welkom op het forum,

Volgens mij moet je dan of gaan kloten in nvidia-settings neem aan dat je dat al gedaan hebt, of je moet gaan experimenteren in xorg.conf
is gelokaliseerd in /etc/X11/xorg.conf

Offline sprint955

• Lid
Re: alle vensters groter dan TV scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/30, 17:12:18 »
Hoi, bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb net eens geprobeerd in de xorg.conf,
Als ik daar bv de 1280x720 waarde wijzig in 1270x710 en dan de x server herstart, krijg ik een super groot beeld  ergens in de 525 x dacht ik gezien te hebben; ik heb het terug gezet en nu is het weer zoals vroeger langs alle kanten een dikke 1 cm erover

heeft het iets met de sync waarden te maken ? is het gevaarlijk als ik deze wijzig buiten de waarde van de tv zet ?

thanks
Gigabyte mobo, Intel  E 6850 @ 3 Ghz, 4 Gb ram @ 1066 Mhz, WD 1 Tb,WD 500 Gb, , nvidia 8800 GTS, Antec900.