Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aangepaste instellingen opslaan?  (gelezen 858 keer)

Offline lindenbp

• Lid
Aangepaste instellingen opslaan?
« Gepost op: 2009/11/29, 23:01:13 »
Hoi,

ik heb vandaag Ubuntu 9.10 Netbook Remix geinstalleerd op een 16GB USB-stick. Dit is perfect gelopen en mijn Aspire One werkt goed. Ik loop echter tegen twee problemen op:

• Alle instellingen die ik verander en applicaties die ik installeer zijn weer verdwenen nadat ik de laptop heb uitgezet. Het lijkt wel alsof er niets op de USB-stick wordt opgeslagen.
  • Verder krijg ik continu meldingen dat ik vrijwel geen vrije ruimte meer heb om dingen te installeren. Dat lijkt mij vreemd aangezien ik nog ruim 15GB overheb op mijn stick.

Wie kan mij - ik ben een absolute newby op Ubuntu-gebied - helpen?

BVD
M.vr.gt.
Peter

Re: Aangepaste instellingen opslaan?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/30, 14:53:44 »
Welkom op het forum

Heb je zeker weten geinstalleerd in plaats van een LiveUSB gebruikt te hebben?

Offline lindenbp

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/30, 23:07:22 »
Hoi,

ik begrijp niet wat je bedoeld, shinger. Ik heb m.b.v. UNetbootin Ubuntu geinstalleerd op mijn USB-stick. Dus volgens mij heb ik het wel geinstalleerd. Ik het de installatie alleen gedaan op mijn Windows-desktop terwijl ik de USB-stick gebruik op mijn Aspire One. Zit daar wellicht een oorzaak?

M.vr.gt.
Peter
« Laatst bewerkt op: 2009/11/30, 23:09:32 door lindenbp »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/30, 23:11:12 »
Unetbootin voorziet USB-staven alleen van een Linux met Live-functie, zonder blijvende gegevensopslag.

Wil je wel een blijvende gegevens- en instellingenopslag, gebruik dan usb-creator-gtk:
http://sites.google.com/site/computertip/usbstaaf