Ben vanaf gisteravond tot vanmiddag tevergeefs bezig geweest om Ubuntu 9.04 te vervangen door 9.10. Uiteindelijk 9.04 maar weer teruggezet en hier op t forum gaan zoeken, waar ik dit topic vond. Heb vrijwel dezelfde problemen en symptomen als Ruudulla en ... ook mijn PC is een Easynote Laptop van Packard Bell.
Als ik 9.10 vanaf CD opstart, slaat ie na aan poosje vast, kan dan alleen nog maar de powerknop 6 sec indrukken.
Als ik tijdens installatie in stap 4 tijdens schijfindeler wat langer met het schuifbalkje heen en weer twijfel om de partitie grootte te bepalen, dan slaat hij ook vast. Als ik echter snel beslis, dan gaat de installatie gewoon door.
Als 9.10 eenmaal geïnstalleerd is, schijnt alles perfect te werken, alleen niet lang genoeg om de updates binnen te krijgen, hij verliest dan zijn netwerkverbinding krijgt deze niet meer herstelt en dan volgt weer het vastlopen.
Gisteravond laat nog een verse installatie gedaan, wifi-netwerkverbinding opgezet en verder met rust gelaten. Vanochtend was de situatie nog zo als ik m gisteravond achterliet, dacht mooi nu kan ik aan de slag, na een paar handelingen weer vast zonder aanleiding.
Heb m vanuit windows geinstalleerd, vanuit Ubuntu nadat deze van cd was opgestart en rechtstreeks vanaf cd, alles met t zelfde resultaat.
Als iemand nog verdere suggesties heeft wil ik dit graag uitproberen, anders hou ik t op 9.04 tot de volgende versie uitkomt.
Vermoed echter wel dat een stukje hardware van Packard Bell Easynote en iets van Ubuntu 9.10 niet goed met elkaar overweg kunnen.
B. v. d.