Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraag: Is het mogelijk om Windows live mail ook onder Ubuntu te installeren?  (gelezen 12471 keer)

Beste forumleden,

mijn vraag is als volgt: Kan ik Windows live mail ook onder Ubuntu installeren of iets daar voor in de plaats?

Het gaat om dit programma (voor degenen die het niet kennen je kunt er verschillende Windows live accounts tegelijkertijd beheren o.a mailtjes lezen en sturen):
http://download.live.com/wlmail

Alvast bedankt  :)

Dit kan niet. Je kunt wel Thunderbird, Evolution of KMail de pop3-servers van Windows Live Mail laten gebruiken, zodat je vanuit daar je mail-accounts kunt beheren.

Dit kan niet. Je kunt wel Thunderbird, Evolution of KMail de pop3-servers van Windows Live Mail laten gebruiken, zodat je vanuit daar je mail-accounts kunt beheren.

Welke van de 3 is het beste? Ik wil dus meerdere windows live mail accounts kunnen beheren met 1 programma. Ik zag dat Evolution al in Ubuntu zit ..kan het ook daarmee?

Ja, Evolution is te vergelijken met Outlook.

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Evolution kan het zeker, het komt erop neer dat je in evolution voor ieder live-account een evolution-account maakt. Deze gegevens kan je nodig hebben:

POP server: pop3.live.com
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Ja, daarmee kan het ook.
Met Evolution en KMail heb ik geen ervaring, maar Thunderbird is echt een aanrader!

beschikbaar voor Linux, Windows en Mac, spamfilter.

Evolution kan het zeker, het komt erop neer dat je in evolution voor ieder live-account een evolution-account maakt. Deze gegevens kan je nodig hebben:

POP server: pop3.live.com
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes

bedankt, maar hoe maak ik een nieuwe lege map aan in ubuntu voor reserve kopie van Evolution?

Rechtsklikken -> Nieuwe map?

KMail is ook een heeeeeeeel fijn programma hoor ;)

Maar Evolution heeft toch al standaard een reservekopiemap of vergis ik me?

Ik wil het meest gebruiksvriendelijke en stabiele programma..is dan kMail beter dan evolution? Zo ja, kan ik deze krijgen uit de softwarecentrum?

Ik zou zeggen, ontdek het zelf eens.

Ik wil het meest gebruiksvriendelijke en stabiele programma..is dan kMail beter dan evolution? Zo ja, kan ik deze krijgen uit de softwarecentrum?

als het goed is wel ja, KMail is standaard in Kubuntu (Ubuntu maar met de K desktop envoronment i.p.v. GNOME) en Kubuntu en Ubuntu gebruiken de zelfde reposetorie, als het in Kubuntu zit kan het in Ubuntu, als hij niet in het software centrum zit moet je even kijken in Synaptic (systeem->beheer->Synaptic pakket beheer)

zelf gebruik ik het liefst Mail (Mac OS X (only)) en anders thunderbird.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

als het goed is wel ja, KMail is standaard in Kubuntu (Ubuntu maar met de K desktop envoronment i.p.v. GNOME) en Kubuntu en Ubuntu gebruiken de zelfde reposetorie, als het in Kubuntu zit kan het in Ubuntu, als hij niet in het software centrum zit moet je even kijken in Synaptic (systeem->beheer->Synaptic pakket beheer)

zelf gebruik ik het liefst Mail (Mac OS X (only)) en anders thunderbird.

ik heb even gekeken in het softwarecentrum en hij staat erbij..ik heb 1 screenshot je gezien en de lay-out/interface spreekt me niet aan dan ga ik toch maar evolution proberen..

ik kijk wel wat ik daarvan vind..bedankt voor alle reactie mensen.  ;)

Verwacht in ieder geval geen suikerspinuiterlijk zoals dat wel het geval is bij Windows Live Mail. Over het algemeen houden Linux-gebruikers van een rustige interface die past bij de rest, Windows Live-programma's doen dat absoluut niet.

Verwacht in ieder geval geen suikerspinuiterlijk zoals dat wel het geval is bij Windows Live Mail. Over het algemeen houden Linux-gebruikers van een rustige interface die past bij de rest, Windows Live-programma's doen dat absoluut niet.

klopt ja, daar heb je groot gelijk in Ubuntu is zonder 'fratsen'..en het is wel even wennen (wat niet?  ;) )maar ik begin het steeds meer te waarderen..i.p.v. ''suikerspinuiterlijk'' goed verwoord.  =D

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Gebruik eens Compiz, dan heb je al die eye-candy weer terug :) Maar dan veel mooier dan die van Windows.
http://www.tuxplace.nl/linux-en-opensource-tutorials/compiz.php

Gebruik eens Compiz, dan heb je al die eye-candy weer terug :) Maar dan veel mooier dan die van Windows.
http://www.tuxplace.nl/linux-en-opensource-tutorials/compiz.php

ik begrijp niet zo goed wat dit is..kun je misschien wat afbeeldingen laten zien hoe het eruit ziet en vertellen wat ik ermee kan? Uitleg op die site is niet echt duidelijk voor mij.

alvast bedankt

Thunderbird is de beste.
Gebruiksvriendelijk en snel.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Ik ken Windows Live Mail helaas niet, maar mijn aanname is dat je Live-accounts via Windows Live *niet* via POP3 benadert. Hoe dan wel weet ik niet, maar mij lijkt het dat de mail dus achterblijft op de server. Aan de TS: kun je dit bevestigen?

Als dat zo is, zijn alle oplossingen die hier aangedragen worden die met POP3 werken niet handig, want die halen de mail dan van de server af en kun je die dus niet meer lezen met je browser; dat laatste is een van dé redenen van webmail: altijd toegankelijk.

Je kunt weliswaar instellen dat je mail op de server moet blijven staan en dan heb je dit probleem niet, maar dan zit je weer met uitgaande mail die achterblijft op de PC waarvandaan je deze verstuurd; deze is dan weer niet zichtbaar in je webmail. Misschien overkomelijk, maar niet wenselijk.

Beter zou je dus voor een vervanging kunnen gaan waarbij je én een locale client hebt én de berichten (lezen en aanmaken) op de server staan en blijven staan.

Zoiets zou dus kunnen met Thunderbird als locale client en een Hotmail-plugin:
http://www.reaper-x.com/2006/09/20/accessing-windows-live-mail-account-using-thunderbird/

Je zou ook kunnen gaan voor een Gmail-account die de diverse Hotmail-accounts via POP3 ophaalt. Je kunt dan dat  Gmail-account via IMAP in Thunderbird 2 of 3 ophalen. Door de toepassing van IMAP, blijft alle mail op de server staan, maar dan alleen de Gmail-server, want de Hotmail (Live)-acoounts zijn dan al leeggezogen.

Dat is een compositing windowmanager. Zie dit filmpje voor de effecten: http://www.tuxplace.nl/main-weblog/ubuntu-9.04-jaunty-jackalope-with-compiz-fusion.php

ik heb het filmpje bekeken..maar ik zit niet te wachten dat mijn desktop een draaiende kubus word..toch bedankt.  =D

Ik ken Windows Live Mail helaas niet, maar mijn aanname is dat je Live-accounts via Windows Live *niet* via POP3 benadert. Hoe dan wel weet ik niet, maar mij lijkt het dat de mail dus achterblijft op de server. Aan de TS: kun je dit bevestigen?

Ik denk dat je gelijk hebt..maar ik heb geen idee hoe windows live mail dat doet. Hier heb ik het over, ik weet dat het onder Ubuntu niet werkt, maar ik wil er iets voor in de plaats dat in de buurt komt van:

Offline Lars

• Lid
    • Tuxplace.nl
Dat is een compositing windowmanager. Zie dit filmpje voor de effecten: http://www.tuxplace.nl/main-weblog/ubuntu-9.04-jaunty-jackalope-with-compiz-fusion.php

ik heb het filmpje bekeken..maar ik zit niet te wachten dat mijn desktop een draaiende kubus word..toch bedankt.  =D
Dat hoef je ook niet persé aan te zetten, en die kubus draai je alleen als je van bureaublad wisselt.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/

Ik denk dat je gelijk hebt..maar ik heb geen idee hoe windows live mail dat doet. Hier heb ik het over, ik weet dat het onder Ubuntu niet werkt, maar ik wil er iets voor in de plaats dat in de buurt komt van:

Als je de link volgt:

Citaat
Je e-mail is altijd beschikbaar
Stel dat je offline bent maar toch iets wilt opzoeken dat in een e-mailtje staat. Dat is geen probleem. Oudere berichten en afspraken blijven beschikbaar in Mail, zelfs als je offline bent. Je kunt een antwoord schrijven en je berichten synchroniseren en verzenden zodra je weer met internet bent verbonden.

QED dus. Het lijkt me dat je dan het best met Thunderbird en die plugin aan de slag kunt gaan, die doet dan ongeveer hetzelfde.

Als je de link volgt:

Citaat
Je e-mail is altijd beschikbaar
Stel dat je offline bent maar toch iets wilt opzoeken dat in een e-mailtje staat. Dat is geen probleem. Oudere berichten en afspraken blijven beschikbaar in Mail, zelfs als je offline bent. Je kunt een antwoord schrijven en je berichten synchroniseren en verzenden zodra je weer met internet bent verbonden.

QED dus. Het lijkt me dat je dan het best met Thunderbird en die plugin aan de slag kunt gaan, die doet dan ongeveer hetzelfde.

Die downloadlink had je al gegeven, bedankt. Maar ik kom er eerlijk gezegd niet uit..op welke termen moet ik zoeken in het softwarecentrum om Thunderbird en die plugin te installeren?

Zou iemand mij hiermee verder willen helpen?

Alvast bedankt.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/09, 20:15:26 door lionheart910 »