Ik ken Windows Live Mail helaas niet, maar mijn aanname is dat je Live-accounts via Windows Live *niet* via POP3 benadert. Hoe dan wel weet ik niet, maar mij lijkt het dat de mail dus achterblijft op de server. Aan de TS: kun je dit bevestigen?
Als dat zo is, zijn alle oplossingen die hier aangedragen worden die met POP3 werken niet handig, want die halen de mail dan van de server af en kun je die dus niet meer lezen met je browser; dat laatste is een van dé redenen van webmail: altijd toegankelijk.
Je kunt weliswaar instellen dat je mail op de server moet blijven staan en dan heb je dit probleem niet, maar dan zit je weer met uitgaande mail die achterblijft op de PC waarvandaan je deze verstuurd; deze is dan weer niet zichtbaar in je webmail. Misschien overkomelijk, maar niet wenselijk.
Beter zou je dus voor een vervanging kunnen gaan waarbij je én een locale client hebt én de berichten (lezen en aanmaken) op de server staan en blijven staan.
Zoiets zou dus kunnen met Thunderbird als locale client en een Hotmail-plugin:
http://www.reaper-x.com/2006/09/20/accessing-windows-live-mail-account-using-thunderbird/Je zou ook kunnen gaan voor een Gmail-account die de diverse Hotmail-accounts via POP3 ophaalt. Je kunt dan dat Gmail-account via IMAP in Thunderbird 2 of 3 ophalen. Door de toepassing van IMAP, blijft alle mail op de server staan, maar dan alleen de Gmail-server, want de Hotmail (Live)-acoounts zijn dan al leeggezogen.