Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: no such device  (gelezen 577 keer)

Offline Dhaann

• Lid
  • Steunpunt: Nee
no such device
« Gepost op: 2009/11/29, 15:28:03 »
Hallo allemaal,
ik heb Ubuntu 9.10 geïnstalleerd op een lege hdd maar als ik probeer op te starten krijg ik de melding:
"error: no such device: c4feae20-d53c-42c2-9a3f-9dfc88d6b755"
op het forum heb ik dit al gevonden: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/ubuntu-9-10-grub2-probleem%28fresh-install%29-%27error-no-such-device%27/ en gedaan wat ze zeiden, maar het helpt echter niet. Iemand een idee wat ik moet doen?
O, en het commando "sudo update-grub" werkt niet, wnat dan krijg ik namelijk de error: "grub-probe: error: cannot find a device for /"

Alvast bedankt!

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: no such device
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/29, 15:29:26 »
Ubuntu moet staan op die harde schijf, die als eerste staat vermeld in de opstartvolgorde van het BIOS. Is dat wel zo bij jou?

Offline Dhaann

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/29, 15:33:01 »
Ja dat klopt wel... Heb iets anders geprobeerd: bij het opstarten krijg ik vier mogelijkheden: linux-generic-(versie), dezelfde maar dan recovery mode en 2 memtests. Ik heb de eerste bewerkt (e indrukken) en dan de regel waarin --no-floppy staat verwijderd en nou werkt het wel :S maar het lijkt me nogal onhandig om dat elke keer te doen als Ubuntu opstart, dus is er een andere manier voor?

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/29, 15:43:16 »
Post eens de inhoud van /boot/grub/menu.lst (versie 9.04 en ouder) of /boot/grub/grub.cfg (versie 9.10).