Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) internet en e-mail werken niet goed  (gelezen 1549 keer)

Offline Jakob

  • Lid
(opgelost) internet en e-mail werken niet goed
« Gepost op: 2009/11/26, 11:25:50 »
Hoe weet ik niet meer, maar het werkt weer. Bedankt.

Een paar dagen terug ook al problemen gehad met het internet en mijn mail.
Bij firefox het vinkje op geen proxy gezet en het probleem was opgelost.
Gisteren wilde ik weer even internetten en mailen, maar helaas dit lukt nu niet meer.
Als ik via het ip adres naar een website ga dan komt de website wel tevoorschijn.
Ik gebruik ubuntu 9.1
Wie weet een oplossing
Alvast bedankt,
Jakob
« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 19:21:02 door Jakob »

Offline ivo

  • Lid
Re: internet en e-mail werken niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/26, 11:59:49 »
Je hebt geen DNS.
Doe eens in een terminal

nslookup ntp.ubuntu.com

Wat zegt ie dan?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Jakob

  • Lid
Re: internet en e-mail werken niet goed
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/26, 14:26:25 »
ok? waar vul ik dat in

Offline Mikkel

  • Lid
Re: internet en e-mail werken niet goed
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/26, 14:51:40 »
In een terminal. Kun je vinden via menu Toepassingen, Hulpmiddelen, Terminalvenster.
Kopieer de code die Ivo in zijn bericht typte en plak die in het terminalvenster. Daarna druk je op Enter en zal je gevraagd worden om je wachtwoord. Wanneer je dit typt, zie je geen lettertekens in het terminalvenster verschijnen. Dit hoort zo, is uit oogpunt van veiligheid om te voorkomen dat een ander kan zien uit hoeveel lettertekens jouw wachtwoord bestaat.
Na je wachtwoord druk je opnieuw op Enter. Kopieer de uitkomst van het commando en plak dat hier in je volgende bericht. Wanneer je die uitkomst selecteert en daarna boven het tekstvak op de knop # drukt, krijg je die tekst in je bericht in eenzelfde wit tekstvak als waar het commando van Ivo in staat.


Edit: ik vraag me opeens af of dit wel een antwoord op jouw 'waar vul ik dit in' is. Bedoelde je misschien waar je op jouw pc de uitkomst van Ivo's commando moet invullen?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 14:54:32 door Mikkel »

Offline Jakob

  • Lid
Re: internet en e-mail werken niet goed
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/26, 14:55:26 »
klopt inmiddels was ik er net achter dat ik dat daar in moest vullen, maar om een wachtwoord werd niet gevraagd
Ik heb de opdracht ingevuld in het terminalvenster.
Resultaat is:
;; connection timed out; no servers could be reached

Offline Mikkel

  • Lid
Re: internet en e-mail werken niet goed
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/26, 15:50:33 »
.... om een wachtwoord werd niet gevraagd...

Sorry, heb over het hoofd gezien dat een wachtwoord bij dit commando niet nodig was. :-[ 
Wat die foutmelding betreft, die laat ik graag over aan iemand die daar meer verstand van heeft dan ik. ^-^