Goeiesmorgens deze morgen,
Ik heb gisteravond "mijn" Ubuntu 9.10 opnieuw geinstalleerd, omdat mijn vorige installatie toch niet lekker liep. Heel veel kleine hikjes, die uiteindelijk gingen irriteren. Ik heb vanaf een originele ship-it CD een volledig nieuwe en schone installatie gedaan. Lijkt nu al beter dan mijn vorige install.
Een van de programma's die ik bijna dagelijks gebruik, is Sabnzbdplus. Ik kan hem niet configureren. Als ik in de terminal de opdracht [sabnzbdplus] geef, zie ik allerlei meldingen voorbij komen en opent uiteindelijk Firefox. Hij kan de startpagina van Sabnzbdplus echter niet laden en stelt voor dat ik een andere poort uitkies.
Die meldingen die voorbij komen in de terminal wijzen geen van alle op dat er iets mis zou zijn. Hij start gewoon latent het programma op.
Ik hoor echter in het menu van Sabnzbdplus uit te komen, opdat ik hem kan configureren. En dat gaat dus niet. Ik heb hem ook al een keer volledig verwijderd, pc opnieuw opgestart en vervolgens opnieuw Sabnzbd geinstalleerd, maar dan krijg ik hetzelfde. Ik heb het gewoon vanuit Synaptic geinstalleerd.
Ik zit nu op mijn werk, kan dus pas vanavond allerlei dingen uitproberen.
Oh ja: ik heb gezocht op dit forum en op de site van sabnzbd.org, in de handleiding. Ik kom dit probleem niet tegen.