Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Configuratie Sabnzbdplus wil niet vlotten  (gelezen 3476 keer)

Offline Jan E.

• Lid
(Opgelost) Configuratie Sabnzbdplus wil niet vlotten
« Gepost op: 2009/11/25, 07:47:41 »
Goeiesmorgens deze morgen,

Ik heb gisteravond "mijn" Ubuntu 9.10 opnieuw geinstalleerd, omdat mijn vorige installatie toch niet lekker liep. Heel veel kleine hikjes, die uiteindelijk gingen irriteren. Ik heb vanaf een originele ship-it CD een volledig nieuwe en schone installatie gedaan. Lijkt nu al beter dan mijn vorige install.

Een van de programma's die ik bijna dagelijks gebruik, is Sabnzbdplus. Ik kan hem niet configureren. Als ik in de terminal de opdracht [sabnzbdplus] geef, zie ik allerlei meldingen voorbij komen en opent uiteindelijk Firefox. Hij kan de startpagina van Sabnzbdplus echter niet laden en stelt voor dat ik een andere poort uitkies.
Die meldingen die voorbij komen in de terminal wijzen geen van alle op dat er iets mis zou zijn. Hij start gewoon latent het programma op.

Ik hoor echter in het menu van Sabnzbdplus uit te komen, opdat ik hem kan configureren. En dat gaat dus niet. Ik heb hem ook al een keer volledig verwijderd, pc opnieuw opgestart en vervolgens opnieuw Sabnzbd geinstalleerd, maar dan krijg ik hetzelfde. Ik heb het gewoon vanuit Synaptic geinstalleerd.

Ik zit nu op mijn werk, kan dus pas vanavond allerlei dingen uitproberen.

Oh ja: ik heb gezocht op dit forum en op de site van sabnzbd.org, in de handleiding. Ik kom dit probleem niet tegen.  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/11/26, 19:01:40 door Jan E. »

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline 3rwin

• Lid
Re: Configuratie Sabnzbdplus wil niet vlotten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/25, 08:23:51 »
In /home/$USERNAME/.sabnzbd/sabnzbd.ini kunt u een andere poort instellen.
Wellicht werkt het zoals aangegeven met een andere poort.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/25, 08:33:35 »
Wat 3rwin zegt.
Zoek even op:
host = 0.0.0.0
port = 8080

Als er bij host iets anders staat (bijvoorbeeld localhost), verander dat dan naar 0.0.0.0
Doe je dat niet, dan heb je kans dat hij alleen via IPv6 werkt, en dat doet het niet als je IPv6 hebt uitgeschakeld in je browser.

De poort veranderen kan ook nog wel eens helpen als je al een andere service op poort 8080 draait bijv.

Je kan ook nog kijken of je de firewall niet per ongeluk aan hebt staan.

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/25, 21:32:00 »
Dat deed het kunstje! dank jullie wel!

Heb ik nog één vraagje: als ik aan het downloaden ben, wil ik wel eens kijken hoe ver hij er mee is. Maar als hij eenmaal geladen is, en ik het Firefox venster afgesloten heb, kan ik het niet terug openen. Krijg ik weer die melding: Hij kan de startpagina van Sabnzbdplus niet laden en stelt voor dat ik een andere poort uitkies. Doe ik iets verkeerd, of kan het gewoon niet?

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/25, 21:52:08 »
Je weet zeker dat je de goede link te pakken hebt in Firefox?
Is Sabnzbd niet afgesloten?

Of is het wat anders, bijvoorbeeld dat Sabnzbd niet afgesloten is en je een 2e sabnzbd probeert te starten?
Dan is het nogal logisch dat hij de ingestelde poort niet kan gebruiken, want die is in gebruik door de eerste ;)

Als dit het niet is, dan moet je wat duidelijker zijn over wat je precies doet.
Sluit je alleen het firefox venster, sluit je ook sabnzbd? Hoe doe je dat? Sluit je ook het terminalvenster? Enz.

Overigens start Sabnzbd hier automatisch zodra het systeem start. Net zo makkelijk :)
Heel simpel, gewoon /etc/default/sabnzbdplus aanpassen. Je hoeft alleen je gebruikersnaam in te vullen achter USER=

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/25, 22:07:30 »
Hij doet het niet, het tonen van het scherm van sabnzbdplus  wanneer ik slechts het venster sluit. Als ik dan het venster opnieuw wil openen, krijg ik geen sabnzbd scherm. Ik heb van het scherm een bladwijzer gemaakt en op die manier probeer ik te openen.

Op dit moment start ik het op via de terminal. breek ik het terminal venster af met CTRL C dan sluit ook sabnzbdplus en kan ik het daarna gewoon weer opstarten. Sluit ik het terminalvenster af door op het kruisje te klikken, blijft sabnzbd open, maar wordt het niet meer ververst en kan ik ook niets meer aan de instellingen veranderen. Maar dat is feitelijk hetzelfde als wat in de eerste regel van deze post staat. Ik ga nu herstarten (hopende dat de downloads gewoon doorlopen) en dan ga ik ff kijken of het dan beter gaat.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/25, 22:13:15 »
oke, herstart gedaan, hij lijkt nu wel "gewoon" te werken. Wil het even aanzien en zal dan de post als opgelost aanmerken.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04