Sinds de installatie van 9.10 is mijn geluid niet goed meer (Alleen het geluid voor de koptelefoon werkte meteen en nog steeds)
Het ligt zeer zeker niet aan audiokaart of boxen, want ik 8.04 , 8.10 en 9.04 heeft het geluid het altijd goed gedaan. Ik zie wel dat het menu voor de geluidsinstellingen compleet veranderd is waar ik totaal niet blij mee ben.
Als ik nu de instellingen wil aanpassen Systeem-Voorkeuren-Geluid-Hardware-Profile dan kan ik geen juiste selectie maken. Ik nl. een Sounblaster Live! Platinum 5.1 kaart, waarbij ik sowieso al voor iets als digital surround moet kunnen kiezen. Bij geen enkele stand kreeg ik geluid (!) Ik heb hem nu staan op Analog Surround 5.1 Output, maar kreeg eerst ook geen geluid.
Toen heb ik de GNOME Alsa Mixer geinstalleerd en daarin heb de optie SB Live ANALOG/Digital Output Jack aangevinkt en toen ik kreeg ik eindelijk geluid! Máár het geluid klinkt slecht, het lijkt alsof er totaal geen bas in zit.
Wie o wie heeft hetzelfde probleem en wie o wie kan mij bij dit probleem helpen?