Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Heb zojuist iets heel stoms gedaan  (gelezen 1055 keer)

Offline Soreto

• Lid
[Opgelost] Heb zojuist iets heel stoms gedaan
« Gepost op: 2009/11/23, 18:53:51 »
Nou, ik heb dus waarschijnlijk iets verwijderd wat niet had moeten worden verwijderd. Het gevolg is dat de GUI het niet meer doet, en als ik ubuntu start doet hij dit direct in terminal. (als ik van daar probeer de GUI te starten krijg ik een soort grijs scherm met een cursor, verder niets)

Nou goed, een herinstallatie lijkt mij het beste medicijn. Voordat ik dit doe zou ik toch graag de Home folder redden. Echter, hij kan blijkbaar vanuit de terminal niet mijn externe hardeschijf zien... En vanaf een live cd heb ik geen toegang tot de Home folder.

...help?

Edit: Bericht als opgelost gezet.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 19:56:54 door Ron »

Re: Heb zojuist iets heel stoms gedaan
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/23, 18:57:40 »
Als er nodge pakketjes zijn verwijderd, kunt ge deze gewoon terug installeren.

Start Ubuntu op in recovery mode en kies voor de root terminal met internet verbinding. Als die is opgestart, typt ge:
apt-get install ubuntu-desktop

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/23, 18:59:08 »
vanaf de live-cd kan je home mounten aan b.v. /mnt.
even uit het hoofd:
in een terminal sudo mount /dev/sdaX /mnt

X= partitie waar /home staat

Offline Soreto

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/23, 19:23:23 »
Als er nodge pakketjes zijn verwijderd, kunt ge deze gewoon terug installeren.

Start Ubuntu op in recovery mode en kies voor de root terminal met internet verbinding. Als die is opgestart, typt ge:
apt-get install ubuntu-desktop

That did the trick, dat viel dan al in al reuze mee. Laat wel goed zien hoe erg noob ik nog ben though... :P

« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/23, 19:30:35 »
Bwa, noob. Ge kunt Ubuntu gerust jaren gebruiken zonder die handeling ooit nodig te hebben (of zelfs het bestaan daarvan te weten).

Maarja, goed dat het is opgelost :). Kunt ge nog even uw eerste bericht bewerken en [Opgelost] voor de titel zetten?