Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: msn terug  (gelezen 5848 keer)

msn terug
« Gepost op: 2009/11/23, 17:42:16 »
 :) hallo , sinds zaterdag heb ik ubuntu, maar er zijn wat opstart problemen, hoe krijg ik mijn msn terug, dit programma wil niet installeren. hoe kan ik mn epson perfection 2480 scanner installeren, ubuntu herkent m niet net als de cd installatie cdrom. er is meer maar laat ik hier eens mee beginnen. en net als vele kan ook ik niet rtl gemist zien, ook niet al sik doe wat er geopperd wordt  >:( ben wel blij met ubuntu maar moet nog veel uitvogelen is er iemand in de buurt van tie die eventueel wil helpen groetjes djengootje

Re: msn terug
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/23, 18:08:03 »
Hallo djengootje, allereerst welkom :)

je moet goed begrijpen dat programma's voor Windows niet zomaar werken op Linux. Ze zijn niet gemaakt voor Linux. Windows Live Messenger gaat niet werken. Er zijn echter wel een aantal alternatieve MSN-clients. Je kunt met het standaard Empathy MSN'en, maar als je echte MSN-functies wilt, zoals webcam, kun je beter kijken naar bijvoorbeeld Emesene, aMSN en KMess. Ga naar Toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum om  software te installeren.

Betreft je scanner: ga eens naar Toepassingen -> Grafisch -> XSane, herkent dit programma je scanner?

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/23, 18:13:09 »
Eigenlijk is het ook maar een k*t versie van windows dat Linux

In de buurt van wat?

Moderator edit: taalgebruik tegen een dame aangepast
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 18:57:41 door Ron »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/23, 18:57:18 »
Eigenlijk is het ook maar een k*t versie van windows dat Linux

In de buurt van wat?

Waarom meteen zo geërgerd, Dave?

Moderator edit: Zie het originele bericht :lol:
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 18:58:48 door Ron »

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/23, 19:03:05 »
Welkom Djengootje,

Uitsluitend Ubuntu installeren is niet genoeg, je moet daarna nog een paar dingen installeren om alles te laten werken (en ook 'uitzending gemist' werkt dan).
Lees dit eerst eens, een stap voor stap handleiding wat te doen: http://sites.google.com/site/computertip/directdoen.
Deze handleiding zorgt dat je Ubuntu helemaal 'getuned' wordt.

Je kan gewoon msn'en met Ubuntu. Degenen met wie je chat zien dat niet eens.
Er zijn -voor Ubuntu dan- maar liefst 3 msn programma's: Empathy, aMSN en Pidgin.

Hoe krijg je die erop?

Afhankelijk van welke versie van Ubuntu je geinstalleerd hebt, heb je 'standaard' wat erop liggen. Even voor het gemak ervan uitgaand dat je 9.10 geinstalleerd hebt, heb je Empathy.
Als je de andere twee ook wilt installeren en gebruiken:

Ga naar 'Toepassingen' en daarna naar 'Ubuntu softwarecentrum'. Kies 'Internet'. Daar staan bovengenoemde programma's die je dan kan installeren.

Bij Ubuntu ben je aangeland bij open source software. Je kiest uiteindelijk gewoon zelf wat je bevalt.

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/23, 19:18:18 »
RTL uitzending gemist maakt gebruik van silverlight. Dit wil wel maar dan moet je wel moonlight installeren. Hierna gaan de meeste programma's goed. Bij sommige (bv Ik hou van Holland) gaan ze de boel nog verder coderen en dat blijft alleen afspelen in windows over. Of weet iemand hier nog een oplossing voor.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/23, 19:24:28 »
Toch gelukt om op het forum te posten @djengootje  ;)
v.w.b je epson scanner
http://sites.google.com/site/computertip/epsonperfection2480   (pjotr waarom gaf je je eigen link niet door  ;) )
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/23, 19:29:27 »
Citaat
Lees dit eerst eens, een stap voor stap handleiding wat te doen: http://sites.google.com/site/computertip/directdoen.
Niet nodig, op de wiki staat dit: http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen
Citaat
Er zijn -voor Ubuntu dan- maar liefst 3 msn programma's: Empathy, aMSN en Pidgin.
Niet de enige, maar wel een van de bekendste.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/23, 19:31:35 »
Citaat
Niet de enige, maar wel een van de bekendste.
In Pidgin kan je instellen dat je altijd je wachtwoord in moet vullen, dat is handig voor een gedeelde pc.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/23, 19:32:16 »
Dat kan ook in Emesene bijvoorbeeld. Gewoon uitzetten dat uw gegevens bewaard worden.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/23, 19:45:58 »
Citaat

Hoezo "niet nodig"? Daar staat niks verkeerds. Ik respecteer de wiki van Ubuntu-NL; ik zou het waarderen als jij dat ook doet met mijn docu.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/23, 19:53:28 »
Citaat

Hoezo "niet nodig"? Daar staat niks verkeerds. Ik respecteer de wiki van Ubuntu-NL; ik zou het waarderen als jij dat ook doet met mijn docu.
Omdat er nogal wat zaken in staan die niet objectief zijn, of verouderd zijn. En veel dingen die daar staan, zijn helemaal niet noodzakelijk voor een goede werking. Alleen het strikt noodzakelijke staat in dat wiki-artikel.

Maar goed, ik heb natuurlijk respect voor je goede werk op computertip. Het was niet als een aanval bedoeld ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 19:56:10 door Cumulus007 »

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/23, 19:59:47 »
Heren, heren, kalmeer.

Al hebben jullie een interessant punt, daar heeft de topicstarter niks aan, die is nieuw hier en wil graag Ubuntu werkend en msn'en  =D
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/23, 20:00:54 »
Omdat er nogal wat zaken in staan die niet objectief zijn, of verouderd zijn. En veel dingen die daar staan, zijn helemaal niet noodzakelijk voor een goede werking. Alleen het strikt noodzakelijke staat in dat wiki-artikel.

Maar goed, ik heb natuurlijk respect voor je goede werk op computertip. Het was niet als een aanval bedoeld ;)

OK...  :)

Niet objectief, dat klopt. Ik heb nadrukkelijk mijn eigen visie. Maar wat is er verouderd? Als er iets is verouderd, dan hoor ik dat graag, want dan kan ik het actualiseren.

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/23, 20:01:38 »
@djengootje, leuk he, zoveel aandacht, gr

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/23, 20:09:04 »

OK...  :)

Niet objectief, dat klopt. Ik heb nadrukkelijk mijn eigen visie. Maar wat is er verouderd? Als er iets is verouderd, dan hoor ik dat graag, want dan kan ik het actualiseren.
Een groot compliment voor je werk, maar het is inderdaad subjectief. Ik ben het niet eens met jouw mening over upgraden, maar ik ben niet de baas. ;)

« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/23, 20:13:16 »
Subjectief valt over te debatteren, maar voor zover ik heb meegemaakt staan er zeker geen oude dingen op Pjotrs site.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/23, 20:16:05 »
Ach, de één begrijp de Wiki zonder problemen, terwijl voor een ander de site van Pjotr duidelijker is.
Ze voorzien beiden in een behoefte, en kunnen gewoon naast elkaar bestaan, een kwestie van smaak .....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/23, 20:34:48 »
Amsn geen optie?Heb het een paar dagen erop staan en ziet er wel goed uit.
Kubuntu 20.04

« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/23, 21:42:55 »
Amsn geen optie?Heb het een paar dagen erop staan en ziet er wel goed uit.
Amsn is zeker een optie, gebruik het al jaren met grote tevredenheid. ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 21:58:54 door mantass »
Viva La Revolución

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/23, 22:21:56 »
Heeft iemand in al het discussie geweld de topic starter nog ergens gespot?  :rolleyes:

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/23, 22:40:04 »
Het lijkt wel alsof ze is gevlucht  XD

Excusez-moi, maar de manier waarop in dit draadje wat dingen zijn uitgediscussieerd, dat is niet uitnodigend voor mensen die net nieuw zijn met Ubuntu. Dat zou niet hoeven. Met alle respect voor de goede bedoelingen van eenieder, en de zinvolle voortzetting in allerlei toepassingen.

Even op het gevaar af: zelf als relatieve nieuweling hier, en wellicht daardoor een extra aandacht voor Ubuntu-starters: kan er wat compassie vanaf?  We hebben het hier vaak genoeg over het 'verkopen' van Ubuntu in de buitenwereld. Dat is niet alleen maar hardware en software. Kunnen we eens beginnen bij onszelf? Als er discussies over vanalles waar de TS niets aan heeft moeten worden gevoerd, kan dat eventueel ergens anders? Er is ook nog de mogelijkheid van PB's. Al die discussies over randzaken, daar heeft een Ubuntu-nieuweling niet zoveel aan. Dat schrikt alleen maar af, en is - m.i. dan- niet per sé nodig.

Kortom, af en toe 'to the point' kan best handig zijn.

Of, zoals Stevie zei: 'advertising, advertising, adversiting, adversiting!' <ad infinitum =D>

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2009/11/23, 23:02:24 »
Heeft iemand in al het discussie geweld de topic starter nog ergens gespot?  :rolleyes:

Morgen zie ik haar op het werk, het verdient inderdaad geen schoonheid's prijs,
Zaterdag bij de installatie ging het ook niet van het leie dakje, om het zo uit te drukken en nu een discussie, waar natuurlijk een nieuweling niet op zit te wachten, maar wel hulp, zodat ze optimaal kan genieten van Ubuntu.

Gr Bobbie

« Reactie #23 Gepost op: 2009/11/23, 23:02:50 »
Gebeurd wel vaker,niks ernstigs ;)
Kubuntu 20.04

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #24 Gepost op: 2009/11/23, 23:09:29 »

Morgen zie ik haar op het werk, het verdient inderdaad geen schoonheid's prijs,
Zaterdag bij de installatie ging het ook niet van het leie dakje, om het zo uit te drukken en nu een discussie, waar natuurlijk een nieuweling niet op zit te wachten, maar wel hulp, zodat ze optimaal kan genieten van Ubuntu.

Gr Bobbie

Ok, dat wist ik niet, maar goed om te horen.
't moest me toch even van m'n hart.

Nogmaals: eenieder met de beste bedoelingen, daar ga ik altijd vanuit, maar toch...  XD