Ik heb Ubuntu 9.10 na een keer of 5 installeren, eindelijk subliem werkend gekregen.
Heb toen de ouwe schijf weggegood en een nieuwe sata schijf in 3 delen gepartioneerd met g-parted
vervolgens Ubuntu op partitie 2 gezet. Het geheel weer netjes en fully mooi aan de praat.
Eerste rariteit: Ubuntu heeft mijn partitie van 160 gig in 2-en gedeeld 80 voor 9.10 en 80 voor linux swap

Mijn vriendin vond het echter niks (had het ook op haar computer geinstalleerd)
dus toch maar Windows 7 aangeschaft netjes bij haar geinstalleerd over Ubuntu heen -->
geen probleem, want haar computer boot netjes op met de keuze tussen oude windows en windows 7
Maar ja, ik denk dus, piece of cake, ik installeer Windows 7 ook effe op mijn 'bak' Windows op partitie 1 gezet
Geen probleem, totdat alles geinstalleerd was en er geen bootmenu volgde. Live cd van Ubuntu opgestart (zonder installatie) maar in terminal venster geen > sudo grub (bad command) Supergrub cd aangemaakt en opdaarmee naar mijn bestaande ubuntu OS gegaan. want daar ben ik tenslotte administrator?. Weer geprobeerd met sudo grub, maar ook hier geen grub.
dus GEEN GRUB
kan ik zonder Ubuntu 9.10 te installeren nog iets als een bootmenu verkrijgen?
Groetjes Erik