Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] aflsuiten programma's gaat niet goed (karmic)  (gelezen 816 keer)

Offline janoz

• Lid
[opgelost] aflsuiten programma's gaat niet goed (karmic)
« Gepost op: 2009/11/22, 13:23:41 »
bij sommige programma's  sluiten mn programma's niet goed  denk ik.
als ik bv   skype  of lmms   programma  afsluit   blijft het actief in mijn systeemmonitor
zie foto >> http://dl.dropbox.com/u/531647/1.png
het slaapt welliswaar maar  cpu staat op 98%  of  meer  
proces beeindigen  lukt ook niet in systeem monitor.

hoe kan ik dit oplossen.

update :    nu heb ik gemerkt dat als ik pulseaudio aflsuit in systeem monitor    skype ook ook aflsuit.
gr
janoz
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 22:06:20 door janoz »

Offline Dave

• Lid
Re: aflsuiten programma's gaat niet goed (karmic)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/22, 14:14:10 »
Ligt aan je instellingen.
programma's als skype en picasa en sjetters blijven op de achtergrond actief zolang je die niet geheel afsluit of de instellingen wijzigd dat je bij afsluiten het geheel afgesloten wilt hebben.

Picasa verzameld nog gegevens op de achtergrond, de sjetters komen weer op zodra iemand je oproept enz.
Dus vreemd is het niet.

Offline janoz

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/22, 14:47:10 »
ik vind het wel vreemd   :-)    als ik toch een programma afsluit  (volledig afsluit)  zou het niet meer actief moeten zijn en als ik het proces wil beeindigen in systeemmonitor  moet dat  toch ook lukken?
lmms (linux multimedia system)   sluit ik af  en verdijnt dan ook wel    maar als ik mn computer afsluit zegt ie dat het programma nog  draait   vreemd   toch ?(en er staat bij reageert niet)   idem  met  skype     <<en als ik daar het proces van beeindig  slaat mn comp soms  vast.
ik heb het idee dat het iets met mn audio te maken  heb    instellingen  of  zo..   want als ik bij skype de pulseaudio beeindig  dat sluit skype wel.

gr
janoz
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 14:50:07 door janoz »

Offline janoz

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/22, 23:04:07 »
skype probleem is opgelost.
heb versie Skype 2.1.0.47)  gedownload.

gr janoz

Offline janoz

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/23, 22:05:56 »
jippie.!!!   
heb pulse audio verwijdert  en alles draait weer  goed   programma's   zoals  hydrogen en lmms   draaien nu beter.
geluid hapert niet meer  en   ze sluiten normaal  af  en slaan niet meer vast.

heb op verschillende fora's gelezen  dat veel mensen last hebben van   karmic  en  pulseaudio...

nu werkt alles weer  goed  gelukkig .  MAAR.!
wat is pulseaudio  precies  wat   doet  het   ik heb het nu wel verwijdert    maar  weet niet wat het  doet 
kan iemand mij dat uitleggen.

gr
janoz