Goedemorgen,
Ik ben nieuw op het forum en een nieuwe Ubuntu gebruiker.
sinds gisteren Ubuntu 9.10 geinstalleerd en zeer tevreden. Heb alleen het volgende probleem, waar ik niet uit kom. Heb ook al gezocht op het forum, maar helaas niet het juiste antwoord kunnen vinden.
Had mijn pc met XP geinstalleerd met 4 partities. 1 met XP, de overige 3 met data.
Na installatie met Ubuntu, een username uiteraard opgegeven. Hierna 3 andere users aangemaakt.
Als ik nu naar bestandsbeheer ga, dan zie ik de partities niet met de user die ik tijdens installatie aangemaakt heb.
Als ik nu naar de 2de user ga die ik na installatie aangemaakt hebm dan zie ik de partities wel.
Met de overige 2 users zie ik de partities ook niet.
Ik weet nu dus niet hoe ik met de andere 3 users bij deze partities kan komen. Ik neem aan dat het een rechten probleem is, maar kan dit niet aanpassen. Dus dmv eigenschappen van de partitie bekijken en hier de rechten aanp[assen, werkt niet.
Tijdens installatie heb ik gekozen om partitie 1 te formatteren en te converteren naar EXT4, aangezien XP hier op stond. De overige partities heb ik niets mee gedaan. Wel een swap partitie extra laten aanmaken.
Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit op moet lossen. Als er meer info noodzakelijk is, dan hoor ik het graag.
Groet,
Marco