Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird mail mappen delen tussen Wxp en Ubuntu 8.04  (gelezen 744 keer)

Offline Allcazar

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Thunderbird mail mappen delen tussen Wxp en Ubuntu 8.04
« Gepost op: 2009/11/19, 10:23:34 »
Hallo,

Een vraagje. 

Ik heb Wxp op één machine en Ubuntu op de andere.  De twee worden niet samen gebruikt, het is ofwel de een, ofwel de andere.
Ik deel "mijn documenten" via een externe NDAS-schijf (een soort van netwerkschijf).

"Hout vasthouden" maar het werkt goed.  Ik weet dat Linux soms wel eens een NTSF schijfje anders benadert dan Windows - ik heb zo ooit eens een situatie gehad waar Ubuntu een superlange bestandsnaam had aangemaakt, waardoor Wxp gewoon begon te flippen, chkdsk /f wou niet meer werken, enzovoort. 

Werkt perfect voor bv. de foto's.  Picasa op Ubuntu vindt alles mooi terug bvb. 

Ik zou de zaken hier zo willen configureren dat het eigenlijk niet veel uitmaakt welke PC ik opstart, ik vind steeds alles terug.   

Ik werk met offline mail, dit wil zeggen dat ik graag heb dat mijn mails worden binnengehaald en niet op de Gmail server blijven hangen.  Daarvoor gebruik ik Thunderbird, ook in Windows.  Ik heb mijne Thunderbird op Wxp zo geconfigureerd dat hij de archiefbestanden ook opslaat op de netwerkschijf.  Tot mijn eigen verbazing werkt dat wel redelijk vlot.  Snelheid mindert niet zienderogen.

Nu vraag ik me af of ik in Ubuntu niet hetzelfde zou kunnen doen: Thunderbird vragen zijn archiefbestanden op de gemounte netwerkschijf te zoeken.  Ik vermoed van wel, maar dan vrees ik dat Thunderbird onder Linux misschien wel net iets anders de mappen organiseert. 

Vooraleer ik experimenteer... zijn er hier mensen met ervaring?   Draait dit in de soep? 

Bedankt.

Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.

Offline Anco

• Lid
Re: Thunderbird mail mappen delen tussen Wxp en Ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/19, 12:43:30 »
Ik heb zelf bij een dualboot de mail op een sd kaartje gehad. De mail zelf ging goed. De add-ons soms niet. Omdat er dan windows en linux versies waren van een plugin.
(Toch blijft het verstandig backup te maken, en misschien tijdelijk wel aan te zetten dat de mail op server bewaard blijft, zo weet je zeker dat er geen mail verloren gaat)
Linux user #485563

Offline grizzler

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/19, 13:43:46 »
Er zijn tutorials om dat goed in te stellen, onder meer:

http://learn.clemsonlinux.org/wiki/Email:Sharing_your_Thunderbird_profile
http://kb.mozillazine.org/Sharing_a_profile_between_Windows_and_Linux

Bovenaan de MozillaZine-pagina worden twee benaderingen genoemd. Ik heb ooit voor de tweede gekozen en dat werkt prima, al heb ik de bestanden op een NTFS-schijf staan.

Offline Allcazar

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/20, 18:00:55 »
Okido, bedankt, we gaan aan de slag en zullen het resultaat laten weten!
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.