Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan soms niet verbinden met draadloos internet  (gelezen 749 keer)

opter07

  • Gast
Kan soms niet verbinden met draadloos internet
« Gepost op: 2009/11/18, 18:53:55 »
Hallo,

Sinds kort heb ik problemen met draadloos internet. Telkes in opnieuw opstart kan ik niet connecteren met mijn eigen beveildigd netwerk. Na een tijdje probeer ik het opnieuw en verbind hij op een onverklaarbare wijze toch, zonder ik iets van eigenschappen heb veranderd. Connecteren naar een ander draadloos netwerk lukt wel zonder probleem. Ik heb echt geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groeten

 


Re: Kan soms niet verbinden met draadloos internet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/18, 20:16:47 »
ik heb hetzelfde probleem, sinds Ubuntu 9.10
Bij iedere opstart ligt de draadloze adapter eruit. En als ik dan b43-fwcutter_0_12_l_i386.deb herinstalleer (ik heb het bestand gedownload, want anders lukt het niet -- geen verbinding--) dan wordt opeens de adapter gevonden en werkt alles als een zonnetje.
En het maakt niet uit welke adapter ik er in doe, Linksys, SMC of Eminent, dit is tegenwoordig de standaard procedure als ik opstart...
Hopelijk weet iemand een oplossing, en anders hoop ik dat het snel door de een of andere update hersteld wordt