Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KompoZer 0.8b1 installeren -OPGELOST-  (gelezen 1066 keer)

Offline Sami

• Lid
  • Steunpunt: Nee
KompoZer 0.8b1 installeren -OPGELOST-
« Gepost op: 2009/11/18, 12:58:40 »
Hallo,

Ik wil de nieuwste, nederlandstalige versie van KompoZer installeren  ( -0.8b1.nl.gcc4.2-i686.tar.gz ) .
Deze kan ik alleen downloaden (van bijv. KompoZer.net) en handmatig in de terminal installeren. Dit is een tar.gz bestand, dat uitgepakt kan worden.
Hoe verder te installeren ?

Gr. Hanneke
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 17:21:48 door Sami »

Offline Cumulus007

• Lid
Re: KompoZer 0.8b1 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/18, 13:08:07 »
het is vrij simpel eigenlijk, je moet alleen niet het routineklusje uit WIndows doen, namelijke en setup starten. Het enige wat je hoeft te doen, is het bestand ergens uitpakken (bijvoorbeeld in een map Downloads in je persoonlijke map) en op het bestand kompozer dubbelklikken. Mogelijk vraagt je computer wat je ermee wilt doen, kies in dat geval "Uitvoeren". Vervolgens start Kompozer op. Als je wilt, kun je in je menu een starter plaatsen voor Kompozer. Klik daarvoor met de rechtsmuisknop op het menu linksboven, klik op "Menu's bewerken", maak een nieuwe starter aan (Toepassingen -> Internet lijkt me daarvoor een toepasselijke locatie) en verwijs naar het kompozer-bestand dat je gebruikt om Kompozer te starten als commando voor de starter. Een pictogram voor Kompozer staat in de map icons in je Kompozer-map. Jammer genoeg heeft Kompozer geen kant-en-klare starter meegeleverd, dus moet je er zelf een maken...

Offline Sami

• Lid
Re: KompoZer 0.8b1 installeren -OPGELOST-
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/18, 17:22:26 »
Bedankt Cumulus.