Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution verwijderd mail blijft rondzwerven?  (gelezen 576 keer)

Offline yozdje

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Evolution verwijderd mail blijft rondzwerven?
« Gepost op: 2009/11/18, 05:35:55 »
Vanwege verschillende redenen heb ik ipv de standaard e-mail software Evolution net Thunderbird geinstalleerd. Een paar dagen hiervoor gebruikte ik echter wel Evolution en daarin heb ik een oud PST bestand van Microsoft Outlook geimporteerd. Dit bestand was redelijk groot (1.5GB). Zojuist heb ik Evolution verwijderd, maar die schijfruimte van 1.5GB is niet vrijgekomen. Hoe kan dat? Staan die mails nog ergens?

Offline Jan E.

• Lid
Re: Evolution verwijderd mail blijft rondzwerven?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/18, 08:16:24 »
Als je niet gekozen hebt voor de optie "volledig verwijderen" , zal dat zo zijn. Pas echter wel op met het verwijderen van Evolution. Die is dusdanig in je systeem verweven, dat volledig verwijderen onherroepelijk voor problemen zal zorgen.

Je kan even kijken in de verborgen directory oftewel map .evolution. Ik denk tenminste dat 'ie zo heet. Deze staat in je home-directory. Daar zouden de mails wel eens kunnen staan.

Samsung NP300E7A
Ubuntu 14.04

Offline yozdje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/18, 11:47:14 »
Ik heb via dat standaard programma wel gekozen voor volledig verwijderen. Ik ben nu op t werk, maar zal vanmiddag even kijken of een en ander in die verborgen directory is blijven hangen. Oja, als ik Evolution opnieuw installeer, is dan het gevaar van mogelijke problemen die kunnen ontstaan, geweken?

-edit-

Ik denk overigens dat ik even wacht met de herinstallatie van Evolution, aangezien op het moment alles normaal lijkt te runnen en ik geen onnodige problemen wil veroorzaken. Ik heb net mijn .evolution directory bekeken en daar zit inderdaad het probleem; deze is 1.6GB groot  :o . Ik heb deze folder nu verwijderd, maar ipv 1.6GB vrijgekomen ruimte, is er maar 0.2GB vrijgekomen. Hoe kan dat?

Bedankt voor je hulp in ieder geval!
« Laatst bewerkt op: 2009/11/18, 13:42:31 door yozdje »

Offline yozdje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/18, 13:52:58 »
Heb de folder verwijderd via Places --> Home folder --> show hidden files en dan met de rechtermuisknop .evolution verwijderd en daarna de prullenbak geleegd.

Bij System Monitor --> File Systems zie ik dan dat er maar 0.2GB vrije ruimte is bijgekomen... Betekent dit dat de data niet goed verwijderd is?