Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Dell Latitude D400] Moblin doet raar  (gelezen 504 keer)

JapyDooge

• Gast
[Dell Latitude D400] Moblin doet raar
« Gepost op: 2009/11/16, 19:55:12 »
Ik heb op mijn Dell Latitude D400 Ubuntu Moblin Remix geinstalleerd.
Nu heb ik echter iets geks, als hij opstart dan kan ik @ aanmeldscherm gewoon overal op klikken zonder problemen, echter als Moblin geladen is, kan ik wel mijn muis bewegen, maar reageert ie niet op kliken.
Ook lichten de icoontjes niet op bij mouseover, net alsof er een soort transparante laag tussen zit.

Toetsenbordnavigatie werkt (voor zover mogelijk) wel prima, en als ik bij het loginscherm voor GNOME kies als sessiemanager werkt m'n muis wel prima.
Echter als ik dan een Moblin-applicatie start (zoals de mediaplayer), dan werkt m'n muis alweer niet, maar het toetsenbord wel (dus kan 'm sluiten met Alt-F4, met tab door de knopjes bladeren, enz).
Precies hetzelfde probleem dus.

Ik zoek me rot maar kan niks vinden eigenlijk. Het lijkt er op dat alle hardware goed herkend wordt, ook de resolutie van het scherm enzo kloppen allemaal al kan ik niet zo heel veel nakijken, aangezien zowat alles er uit is gesloopt. Erg jammer dat je dus onder GNONE gewoon geen internetverbinding kan krijgen om bijv. updates te checken omdat de network manager er helemaal niet in zit (alleen in de Moblin UI).

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om het werkende te krijgen? Alvast bedankt :)