Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Als ik koptelefoon aansluit, blijft ook de speaker nog werken..  (gelezen 6122 keer)

Hoi,

Zit net mijn online cursus te beluisteren op de HP nc6120 laptop met Ubuntu 9.10. Ik had mijn koptelefoon aangesloten, zegt mijn vrouw, "waarom heb jij je koptelefoon op?".
grrrrr.

Kan ik de laptop speakers uitzetten als ik de koptelefoon aangesloten heb?

groet,

Gerrit-Jan
« Laatst bewerkt op: 2009/11/16, 21:30:11 door warmbakkertje »

Ik weet zo even niet of dit in 9.10 ook is, maar als je in 8.10 dubbelklikt op het luidspreker icoontje in de werkbalk, dan krijg je een scherm volumeregeling waar je ergens de optie koptelefoon kan aanvinken. Probeer dat eens?

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=49&t=7105&p=66450#p63586

grappig, dat probleem had ik in eerdere versies, maar sinds 9.10 doe ie het gewoon :S :P

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
is nu rechtermuis op het luidspreker icoontje in de werkbalk dan geluidsvoorkeuren dan tabje Uitvoer dan onderin kiezen voor Connector pik daar Analog Headphones.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Helaas, welrob leek mij de oplossing te geven maar in het Connector pulldown menu is keuze uit 3 stuks, Analog Output, Analog Output LFE en Analog Mono output maar geen head phones.

iemand nog suggesties?

Gerrit-Jan

Offline asphyxia

• Forumteam
Beste Gerrit-Jan,

Ik heb zelf ook 9.10.
Als ik rechtermuisklik op de luidspreker, krijg ik een geluidsvoorkeuren menu.
Tabblad uitvoer, onderin staat 'connector' met de keuze voor 'analog headphones'. Werkt dat?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Els

• Lid
Bij mij staat het op Analog Output en dan werkt het ook. (inderdaad grappig, dit probleem kreeg ik in 9.04 niet opgelost en het was de enige reden voor mij om naar 9.10 te gaan...)

Zou het te maken hebben met de verschillen in hardware, dat er dan andere drivers gebruikt worden met andere mogelijkheden in die drivers? De headphone optie is er bij mij echt niet en als ik gewoon analog gebruik werkt het ook niet. Ik weet niet hoe ik kan zien welke geluid driver geladen wordt in Ubuntu?
Heeft iemand ook de HP6120 of iets in die range? Dan kunnen we zien of het aan de hardware driver gerelateerd is.

Gerrit-Jan

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
Het heeft denk ik meer te maken met alle instellingen voor geluid die anders zijn gaan lopen, kijk alleen naar Amarok daar is de geluids engine ineens vervangen door Xine waardoor je daar weer geen equalizer meer hebt en de instellingen zijn over het algemeen een flink stuk terug gebracht, zal ongetwijfeld te maken hebben met gebruikers vriendelijkheid. Alleen moeten we nu zoeken naar de juiste tools om de dingen toch weer recht te zetten ???

Maar we geven het niet op synaptic daar even zoeken naar Gnome-alsamixer en deze installen na de instal staat hij bij Toepassingen | Audio & Video deze starten en dan onderaan het blad even een winkje zetten bij headphone. Dat is eigenlijk het verloren winkje uit de instelling van 9.04 volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/16, 01:56:43 door welrob »

Tjonge welrob!

Ik vind dat zo knap. Het klopt als een bus. Het vinkje heet Headphone Jack Sense.

Hartelijk bedankt!

De anderen natuurlijk ook bedankt voor het meedenken.

groet,

Gerrit-Jan

mmmm, moet ik het topic niet op opgelost kunnen zetten? kan ik dat weer niet vinden?
Gerrit-Jan

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
haha dit kun je vinden door naar het eerste bericht te gaan en op verander te drukken dan kun je het onderwerp aanpassen gewoon alles zo laten alleen [ Opgelost] voor het onderwerp zetten