Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Oo rekenblad =gemiddelde #DEL/0  (gelezen 2417 keer)

(Opgelost) Oo rekenblad =gemiddelde #DEL/0
« Gepost op: 2009/11/15, 20:22:31 »
hallo alllemaal,

Ik wou een cijferlijst maken in het rekenblad van Open office de gemiddellde berekende ik met =GEMIDDELDE() Dit werkt opzich prima maar er is alleen 1 probleempje ik wil een cijferlijst maken waar ik niet ierdere keer de formule moet veranderen. Maar als ik met =GEMIDDELDE lege velden toevoeg werkt het nog goed zolang er in ieder geval opseminst 1 cijfer in 1 van de lege vakken staat maar als ze het allemaal lege velden zijn krijg je de EROR: #DEL/0 =fout: deling door nul.

Wat ik nou wil is dat als er geen input data is dus allemaal legen velden (die ik later pas ga invullen als ik de cijfers heb) moet er geen #DEL/0 komen te staan maar gewoon een leeg vak zodat als ik het gemiddelde van alle periodes will hebben dat dat gewoon nog werkt, want als ik de #DEL/0 vervang door een gewoon leeg vak werkt het prima :D.

kan ik dit oplossen door een instelling of moet ik wat veranderen in het scriptje (ik neem aan dat het gemiddelde berekening van open office een script is) zo ja wat dan?

alvast bedankt,
sanderman15
« Laatst bewerkt op: 2009/11/17, 18:35:03 door sandermans15 »

Offline rja

• Lid
Re: Oo rekenblad =gemiddelde #DEL/0
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/15, 20:52:53 »

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/15, 23:35:46 »
Wat rja bedoeld:
=ALS(SOM(gegevensrij)=0;"";GEMIDDELDE(gegevensrij))

Offline rja

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/16, 01:23:08 »
Wat rja bedoeld:
=ALS(SOM(gegevensrij)=0;"";GEMIDDELDE(gegevensrij))
Zo'n hekel aan, als ze de makro taal ook vertalen.

Met if en then, kan ik lezen en schrijven met ook een achtergrond als programmeur.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/16, 08:00:33 »
Rja,
U kent toch wel het verschil tussen de Basic macrotaal die wordt gebruikt in OoO en het gebruik van bestaande functies in OoOCalc? Sandermans15 zoekt het te ver door een functie te willen wijzigen.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/16, 08:02:41 door Pattattezak »

« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/17, 18:34:25 »
Bedankt! :D

Ik wist niet dat je het ook zo kan doen ik werk niet echt vaak met het rekenblad maar kvind het wel leuk :)