Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: film op een cd in windows DIVX doet het wel, maar in ubuntu niet?  (gelezen 986 keer)

Offline evarie

• Lid
Hier heb ik een film liggen; Ace Ventura. Het gaat er niet om wat je van die film vind. Maar dat ik die wel kan zien in windows met de divx player van divx.nl (niet gelukt met windows mediaplayer) En het lukt met niet om die film in Ubuntu met Totem af te spelen. De film heb ik al twee keer naar mijn harde schijf gekopieerd, maar op het laatst krijg ik een melding over een lees of schrijf fout. Als ik de film vanaf cd probeer te spelen. Dan lukt dat ook niet. Natuurlijk heb ik wel de Divx codec geintalleerd zoals de website Divx.nl dat laat weten. (sudo -s en dan ./install.sh)
Het kan zijn dat deze opdracht om het probleem op te lossen onmogelijk is. Zo zie ik het eigenlijk wel.
Dus dan ga ik in windows naar die film kijken. Terwijl ubuntu gebruikers juist van windows afwillen.
Ik wil dat dus ook, daarom wil ik die film in ubuntu kunnen zien. Want ik heb nog veel meer films die ik wil zien in het DIVX codec formaat.

Re: film op een cd in windows DIVX doet het wel, maar in ubuntu niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/12, 18:17:26 »
je moet de codec niet downloaden van de website, dat zorgt er alleen maar voor da je onnodig veel moeite doet en dat je pakketsysteem overhoopt wordt gegooid. Heb je al eens een andere speler, zoals VLC, geprobeerd? VLC heeft heel veel codecs standaard ingebouwd.

Offline evarie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/12, 22:19:15 »
Bedankt voor het antwoord. Ik ga het meteen proberen.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/12, 22:41:34 »
Om je multimedia compleet te maken kan je ook even de stappen van deze site volgen:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline evarie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/12, 22:48:17 »
Deze website ken ik wel, maar de kwaliteit niet.
Het is zeker een goede website en de maker is echt een kenner.
Dat is een groot compliment waard !